- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівель централізованого водопостачання, централізованого водовідведення на виконання постанови № 710 за Особливостями

У цей бентежний для нашої держави період сконцентруємось на конкретному та сформуємо обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі послуг з централізованого водопостачання / водовідведення, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.

Під час дії воєнного стану в Україні закупівля послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення регламентується абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Уряду № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова № 1178, Особливості відповідно).

Детально про те, як відповідно до Особливостей закупити послуги з водопостачання й водовідведення, ми писали в статті «Здійснення закупівель централізованого водопостачання, централізованого водовідведення під час дії правового режиму воєнного стану в Україні».

У цій статті наголосимо на існуванні пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів (далі — Постанова № 710), який встановлює:

«Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:

З аналізу змісту Постанови № 710 робимо висновок, що оприлюднювати такі обґрунтування потрібно виключно стосовно конкурентних процедур закупівель (наразі під час здійснення відкритих торгів з особливостями).

Але задля виконання норми Постанови № 710 в частині «забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» вбачаємо за доцільне рекомендувати вам для закупівель від копійки також мати та зберігати таке обґрунтування. Зважаючи, що всі закупівлі вносяться в річний план, таке обґрунтування можна долучити як додаток до протоколу чи, наприклад, «вписати» його в протокол уповноваженої особи.

Варто розуміти, що не всі замовники закупівельної сфери зобов’язані дотримуватись Постанови № 710. Стаття «З 19.12.2020 Уряд посилює вимоги щодо прозорого та ефективного використання коштів» допоможе розібратись з цим питанням.

Також для тих, кому це потрібно, ми підготували приклад обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі послуг з централізованого водопостачання / послуг з централізованого водовідведення, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.