- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Новий автомобіль на гарантії? Закуповуємо послуги з поточного технічного обслуговування правильно

Ваша компанія придбала новий автомобіль? Чудово, вітаємо! Але як бути, коли прийде час виконувати його поточне технічне обслуговування? Адже автомобіль новий, тобто перебуває на гарантії, отже робити технічне обслуговування можна лише на офіційних СТО.

У протилежному разі ви втрачаєте гарантію на автомобіль, тобто безоплатне усунення виробником через офіційного дилера всіх дефектів, несправностей, що можуть виникнути впродовж гарантійного строку.

Як же в нашому випадку правильно провести процедуру закупівлі послуг з технічного обслуговування автомобіля і при цьому забезпечити укладання договору про закупівлю лише з тією компанією, яка зможе надати такі послуги «офіційно», тобто без порушення умов гарантії? Розбираємось.

Формуємо вимоги тендерної документації на закупівлю послуги з поточного технічного обслуговування автомобіля

Будь-який стандартний договір купівлі-продажу автомобільної техніки містить в собі норму (пункт), де вказано, що впродовж гарантійного терміну технічне обслуговування автомобіля повинно виконуватись виключно на станціях технічного обслуговування, що входять до складу офіційної сервісної мережі виробника або його офіційного дилера з використанням лише оригінальних запчастин, матеріалів тощо та дотриманням офіційного регламенту (технологічних карт, технологічних процесів) виробника. Невиконання цієї норми тягне за собою припинення гарантійної підтримки з боку виробника (офіційного дилера).

Отже, необхідно додати до тендерної документації вимогу щодо «офіційності» технічного обслуговування. Таку вимогу можна додати або до технічної специфікації на послуги та / або безпосередньо до тексту проєкту договору про закупівлю. На нашу думку, найбільш доцільно додати цю вимогу як до технічної специфікації, оскільки саме в ній прописані всі технічні тонкощі, так і до договору про закупівлю, оскільки після проведення процедури сторони керуються саме умовами договору.

Приклад

Пропонуємо додати до тексту технічної специфікації таку вимогу: «Технічне обслуговування проводиться (виконується) виключно в офіційній сервісній мережі станцій технічного обслуговування виробника або його офіційного дилера з використанням лише оригінальних або допустимих виробником запасних частин та матеріалів з дотриманням офіційного регламенту технічного обслуговування (технологічних карт, технологічних процесів) виробника».

Додатково в технічній специфікації доцільно окремо прописати вимогу щодо оригінальності запчастин та матеріалів приблизно такого змісту: «Під час надання послуги з технічного обслуговування використовуються виключно оригінальні запасні частини та матеріали, які є новими, раніше не використовувались, не є відновленими після попереднього використання та не містять відновлених елементів, зберігались з дотриманням всіх встановлених їхнім виробником умов у межах встановленого строку зберігання».

Також, оскільки під час технічного обслуговування можуть бути застосовані запасні частини, які самі по собі є окремими вузлами або деталями з власним гарантійним строком експлуатації, доцільно прописати в технічній специфікації таку вимогу: «На всі деталі та вузли, що будуть встановлені (замінені) під час технічного обслуговування, розповсюджується гарантійна підтримка виробника або його офіційного дилера на строк не менше встановленого відповідними нормативними документами України».

*У цьому прикладі наведено примірну (орієнтовну) вимогу, її конкретний текст у вашому випадку може дещо відрізнятись залежно від саме ваших особливостей.

Крім того, за бажанням замовника до технічної специфікації можна додати досить стандартні вимоги щодо відповідності послуг з технічного обслуговування, запасних частин та матеріалів вимогам чинних нормативних документів, таких як різноманітні державні стандарти, технічні вимоги, сертифікати якості тощо. Тут усе залежить від технічної специфіки послуг та вашої потреби.

Завантажте також шпаргалку УО щодо строків реєстрації зобов’язань в органах казначейського обслуговування.

Підтвердні документи, що учасник є офіційним представником або дилером

Подекуди встановлення вищезазначених вимог недостатньо для того, щоб на етапі кваліфікації «відсіяти» недобросовісних учасників. Є непоодинокі випадки, коли учасник погоджується з вашою технічною специфікацією та проєктом договору про закупівлю, виграє тендер, укладає договір про закупівлю, а потім починаються проблеми.

Звісно, їх можна вирішити, в найгіршому випадку, розірванням договору про закупівлю та, якщо потрібно, в судовому порядку, але навіщо допускати таку ситуацію. Краще «позбавитися» недобросовісних учасників завчасно, ще на етапі їх кваліфікації під час процедури закупівлі. Як же це зробити? Розглянемо далі.

На допомогу нам приходять підтвердні документи, які доводять, що учасник дійсно є офіційним представником або партнером виробника/дилера чи сам є офіційним дилером виробника. На наш погляд, оптимальним є внесення до особливих вимог до учасників таких пунктів стосовно того, що учасник повинен надати для проходження кваліфікації:

Це одні з вимог, які мінімізують ризик проходження кваліфікації недобросовісним учасником. Також поряд з цим наведеним встановлюємо вимоги, закріплені законодавцем у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», та забезпечення виконання договору про закупівлю.

Користуйтесь також електронною книгою «Недобросовісні постачальники та що з ними робити (штрафи, санкції)»:

Учасник є безпосереднім виробником автомобіля

Окремо слід розглянути випадок, якщо учасник є безпосереднім виробником автомобіля. Звісно ж, тоді він самостійно може виконувати будь-яке технічне обслуговування, яке є і офіційним, і гарантійним. На такий випадок від учасника доцільно вимагати довідку в довільній формі, що підтверджує статус учасника як виробника вашого автомобіля.

Резюмуємо. Головним захисником в отриманні якісних послуг є правильно сформовані вимоги в тендерній документації. Наведені вище вимоги є запорукою, що ваш новий автомобіль буде обслуговуватись якісно на офіційній станції технічного обслуговування, з дотриманням всіх норм та технічних вимог у межах строку гарантійної підтримки і, звісно ж, без порушення умов гарантії.

Схожий приклад закупівлі послуг з гарантійного поточного технічного обслуговування автомобілів розміщений на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2023-06-21-017253-a.

На порталі Радник також можна користуватись загальним прикладом тендерної документації (за Особливостями зі змінами) та Додатком 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі).