- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Мінекономіки про закупівлю товару разом з послугою та нікчемність договору

Як відомо, наразі здійснення закупівель відбувається згідно з нормами Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 1 Закону товари — це продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.

При цьому підпунктом 5 пункту 21 Особливостей передбачено, що договір вважається нікчемним, коли найменування предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.

У зв’язку з чим виникає питання: якщо замовник закуповує товар разом із супутніми послугами, вартість яких не перевищує вартості самих товарів, керуючись пунктом 34 частини 1 статті 1 Закону, чи буде укладений договір про закупівлю за наслідком такої процедури закупівлі вважатися нікчемним згідно з підпунктом 5 пункту 21 Особливостей, адже найменування предмета закупівлі (товару разом з послугою) із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником може не відповідати товарам та послугам, що фактично закуплені замовником?

З цим питанням ми звернулися до Міністерства економіки України, яке у відповіді № 312/2023, зокрема, зазначило таке:

«…Відповідно до пункту 3 розділу І “Загальні положення” Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 та 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного показника.

При цьому, виходячи зі змісту пункту 34 частини першої статті 1 Закону, до товарів також можуть належать послуги, пов’язані з постачанням товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.

Питання щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель висвітлено в листі від 03.09.2020 № 3304-04/53972-06, розміщеному на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F53972-06.

Тому в разі, якщо замовник визначає предмет закупівлі з дотриманням вимог Закону та Порядку, це не створює неузгодженості з підпунктом 5 пункту 21 Особливостей, яким передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником».

Тобто, якщо замовник закуповує товар разом із супутніми послугами, вартість яких не перевищує вартості самих товарів, керуючись пунктом 34 частини 1 статті 1 Закону, то укладений договір про закупівлю за наслідком такої процедури закупівлі не буде вважатися нікчемним згідно з підпунктом 5 пункту 21 Особливостей.

Радимо ознайомитися з матеріалом «Огляд листа Мінекономіки від 19.06.2023».

Використовуйте зразки документів:

Більше зразків — у розділі «Зразки документів»:

Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».