- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Конкретна торгова марка в запиті пропозицій постачальників

Чи можна зазначати конкретну марку, якщо вона вказана в каталозі, чи після змін до електронного каталогу така опція в замовника відсутня?

Питання передплатника порталу

Відповідь фахівця з публічних закупівель

Щиро бажаємо мирного неба та повідомляємо щодо питання таке. Закупівлі в електронному каталозі в першу чергу регулюються:

Постанова № 822 встановлює:

ЗПП до 500 тис. грн

ЗПП від 500 тис. грн

Замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором електронного каталогу.

У такому випадку профіль товару є динамічним, і замовник серед внесених адміністратором параметрів обирає потрібні характеристики (на більшості майданчиків шляхом проставлення «галочки»).

ЗПП здійснюється відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення.

У контексті поставленого питання зрозуміло, що замовник вже проаналізував наявний в каталозі товар та виявив конкретну марку, яка йому підходить. Утім, радимо замовникам відмовитись від практики встановлення конкретної торговельної марки в назві предмета закупівлі, натомість встановити загальну назву предмета закупівлі відповідно до вимог законодавства (див. «Усе, що потрібно знати про визначення предмета закупівлі: частина перша»).

Вважаємо, що такі дії унеможливлять допущення замовником помилки в запиті в частині невідповідності інформації.

Приклад

У випадку закупівлі паперу для друку можна визначити предмет так: Папір для друку.

Код можна вибрати такий: ДК 021:2015: 30190000-7 — Офісне устаткування та приладдя різне.

У предметі договору можна зазначити так: 1.1. Продавець зобов’язується передати у власність Покупця Папір для друку (код за ДК 021:2015: 30190000-7 — Офісне устаткування та приладдя різне) у порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі та Специфікації до нього, а Покупець зобов’язується прийняти і оплатити отриманий товар.

При цьому Специфікація до Договору, що визначає конкретні характеристики товару, заповнюватиметься на етапі укладення договору, за результатом проведеного запиту пропозицій постачальників.

На етапі оприлюднення запиту з проєктом договору рекомендуємо специфікацію до договору не заповнювати; конкретну назву товару в предметі закупівлі вказати більш узагальнено. Наприклад: Папір для друку (код за ДК 021:2015: 30190000-7 — Офісне устаткування та приладдя різне), а не умовно Папір для друку А4 (80 г/м2, СІЕ 150%, 103 мкм. 91%, 500 арк, білий).

Якщо ви встигли ознайомитись зі статтею «Розбір останніх законодавчих змін, які стосуються електронного каталогу (Prozorro Market), з 02.11.2023», то вже могли побачити позицію редакції щодо порушеного у цій статті питання. Утім, повторимось, але зафіксуємо:

Перед оголошенням запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі радимо детально проаналізувати необхідні замовнику товари, їх специфікації та встановити, чи є технічна можливість налаштувати технічні параметри на потрібний замовнику товар та які саме торговельні марки пропонуються в таких налаштуваннях (можливості так званих динамічних профілів), а вже потім формувати назву предмета закупівлі та братися до оприлюднення відповідної інформації в електронній системі закупівель.

Завантажуйте шпаргалку уповноваженої особи щодо застосування електронного каталогу Prozorro Market, а ще більше інформації щодо каталогу знайдете в електронній книзі «Прозорро Маркет з прикладами документів»: