- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Казначейство про зняття бюджетних зобов’язань за договором з Нафтогазом після 31.03.2023

Чимало замовників, які мають відносини з ТОВ «Газопостачальна компанія „Нафтогаз Трейдинг“» (далі – Нафтогаз), стикнулись із проблемною ситуацією в частині (не)укладення додаткових угод на продовження відносин на квітень 2023 року.

У будь-якому разі не менш важливим та актуальним питанням залишається, як та на підставі чого в органах казначейського обслуговування зняти бюджетні зобов’язання за договором з Нафтогазом, щоб привести зареєстровані бюджетні зобов’язання до фактичного обсягу спожитого газу?

Тож «Радник» звернувся до Державної казначейської служби України (далі – Казначейство) за роз’ясненнями, щоб ви могли знайти правильний вихід з цієї ситуації.

Казначейство про те, як та на підставі чого зняти бюджетні зобов’язання за договором з Нафтогазом, щоб привести зареєстровані бюджетні зобов’язання до фактичного обсягу спожитого газу

Казначейство листом № 15-06-06/6905 від 21.04.2023 повідомляє, зокрема:

«…Пунктом 5 Примірного договору визначено порядок та умови проведення розрахунків за постачання природного газу, а саме оплата за природний газ за відповідний розрахунковий період (місяць) здійснюється бюджетною установою/організацією відповідно до акту приймання-передачі природного газу.

Звірка розрахунків та/або фактичного обсягу використання природного газу здійснюється Сторонами протягом десяти днів з моменту письмової вимоги однієї із сторін, підписаної уповноваженою особою на підставі відомостей про фактичну оплату вартості використаного природного газу Споживачем та актів його приймання-передачі (підпункт 5.5 пункту 5 Примірного договору).

Строк дії Договору в частині розрахунків діє до повного їх виконання (підпункт 13.1 Примірного договору). Тобто розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів повинні забезпечити у повному обсязі проведення розрахунків за невиконаними зобов’язаннями по Договору.

Відповідно до пункту 2.2 та 2.4 Порядку № 309 розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання та/або бюджетного фінансового зобов’язання подають до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі – Реєстр) та/або Реєстр бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі – Реєстр фінансових зобов’язань) на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання.

При реєстрації бюджетних зобов’язань органи Казначейства звіряють поданий розпорядником Реєстр та підтвердні документи на предмет відповідності даних, уключених до Реєстру (пункт 2.3 Порядку № 309).При знятті з обліку бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань суми у реєстрах проставляються з мінусом (пункт 2.9 Порядку № 309).

З огляду на зазначене, після проведення остаточних розрахунків за спожитий та поставлений природний газ за Договором, підтвердним документом для приведення зареєстрованих бюджетних зобов’язань (зменшення) до фактичного обсягу спожитого газу буде акт звірки взаєморозрахунків за фактично спожитий природний газ.

Тобто розпорядник (одержувач) бюджетних коштів повинен подати до органу Казначейства Реєстр та акт звірки взаєморозрахунків за фактично спожитий природний газ. При цьому сума у Реєстрі проставляється з мінусом та дорівнює різниці між сумою Договору та сумою, сплаченою за спожитий природний газ».

На що слід звернути увагу?

Казначейство листом № 15-06-06/6905 від 21.04.2023 повідомило, що після проведення остаточних розрахунків за спожитий газ за договором про закупівлю підтвердним документом для приведення зареєстрованих бюджетних зобов’язань (зменшення) до фактичного обсягу спожитого газу може бути не тільки звична для закупівельників додаткова угода, але й акт звірки взаєморозрахунків, за умови наявності відповідних норм в укладеному договорі про закупівлю. У випадку з Нафтогазом такі норми — у пункті 5 Примірного договору.

Також, якщо аналізувати вимогу щодо опублікування повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, то, відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону (з урахуванням вимог Особливостей), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору замовник оприлюднює протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Тобто відсутнє уточнення, що це має бути саме додаткова угода.

За нагоди завантажте собі шпаргалку УО щодо строків реєстрації зобов’язань в органах казначейського обслуговування.

А якщо ви вичерпали об’ємів природного газу в Нафтогазу більше, аніж було укладено в договорі про закупівлю, читайте статтю «Завершуємо договірні відносини з ТОВ „ГК “Нафтогаз Трейдинг“: що робити, якщо використали обсягів більше, ніж визначено договором про закупівлю?».

Повний текст листа ви завжди знайдете на порталі RADNUK.COM.UA в «Правовій базі» у розділі «Листи: інші»:

Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».