- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Як через ЗПП купити продуктові набори, до складу яких входять продукти зі списку обов’язкових

Питання передплатника порталу

Відповідь Тетяни Мішти (заступниці директора департаменту регулювання публічних закупівель Мінекономіки)

Товаром є продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.

При цьому предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок визначення предмета закупівлі регулює наказ Мінекономіки 15.04.2020 № 708.

Так, згідно з наказом предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Цей словник складається з основного словника і додаткового словника. Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру. Код складається з восьми цифр, що згруповані таким чином: перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y); перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y); перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y).

Принагідно завантажуйте шпаргалку щодо визначення предмета закупівлі.

При цьому згідно з Законом замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону. Водночас на період воєнного стану закупівлі регулює Постанова № 1178, яка визначає особливості їх здійснення. Згідно з Постановою № 1178 замовники здійснюють закупівлі товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, шляхом

Тобто на період воєнного стану використання електронного каталогу для закупівлі товару є альтернативою відкритим торгам для будь-яких товарів, які представлені в такому каталозі, та обов’язком для тих товарів, які встановлено Урядом в додатках до Постанови № 1178.

Водночас згідно з постановою КМУ від 14.09.2020 № 822 адміністратор електронної системи закупівель забезпечує створення електронного каталогу в електронній системі закупівель. Електронний каталог складається з категорій товару та специфікацій товару.

Так, категорія товару — це сукупність товарів, що формується адміністратором в електронному каталозі за показниками третьої – восьмої цифр у межах одного розділу основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого в установленому порядку.

При цьому специфікація товару — це сукупність характеристик товару та їх допустимих значень в межах визначеної адміністратором категорії товару, яким може відповідати один або кілька товарів.

Натомість адміністратор створює категорії товарів та специфікації товару шляхом визначення переліку характеристик товару з їх точними та / або мінімальними та максимальними значеннями. У специфікації товару зазначається показник від четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (у специфікації лікарського засобу визначається показник від третьої цифри Єдиного закупівельного словника).

Водночас змінами, внесеними до Постанови № 1178, з 14.02 встановлено імперативну норму, що у разі, коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2, вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.

Можете використовувати приклад протоколу затвердження змін до Річного плану щодо закупівлі лікарських засобів та медичних виробів через Prozorro Market за Особливостями.

У разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі.

У такому разі вам може знадобитись приклад протоколу затвердження змін до Річного плану щодо закупівлі лікарських засобів та медичних матеріалів за відкритими торгами у разі, якщо не відбувся ЗПП.

Отже, згідно з вимогами чинного законодавства здійснення тих закупівель, які визначені в додатку 2 (продукти харчування), має здійснюватись з дотриманням вимог Закону та Порядку № 708 в частині визначення предмета закупівлі за четвертою цифрою (за класом) та вимог Закону щодо заборони ділення такого предмета, і саме з використанням каталогу в порядку, встановленому Постановою № 822.

Лише у разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, — шляхом відкритих торгів.

Водночас наразі законодавство не містить можливості здійснювати разом придбання будь-яких товарів, які визначені замовником згідно з вимогами Закону та Порядку № 708, за різними показниками четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (тобто за класом (XXXX0000-Y)).

Тому таке придбання має здійснюватись окремо для кожного визначеного замовником предмета закупівлі шляхом проведення відкритих торгів або з використанням електронного каталогу (в обов’язкових випадках).

Тож завантажуйте шпаргалку уповноваженої особи щодо застосування електронного каталогу Prozorro Market та більше корисної інформації шукайте в електронній книзі «Прозорро Маркет з прикладами документів»: