- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

ДП «Прозорро» про відсутність можливості учаснику виправити невідповідності в електронних полях згідно з нормою «24 години на виправлення»

Замовники публічних закупівель нерідко стикаються з такою проблемою, що учасник в електронній системі закупівель поставив галочку не в тому полі за пунктом 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). При цьому замовники хотіли б надати «24 години» на виправлення такої невідповідності, але технічною реалізацією електронної системи закупівель виправлення в цій частині не передбачено.

Пункт 31 Особливостей передбачає, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. При цьому пункт 43 Особливостей передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Водночас функціонал майданчиків не дозволяє виправляти електронні поля тендерної пропозиції згідно з нормами «24 години на виправлення», тож учасника, який надав найменшу ціну, доводиться відхиляти.

Група компаній «Радник» звернулася за роз’ясненням до ДП «Прозорро», у якому запитує, чому в системі «Прозорро» не надано можливості учаснику виправити невідповідності в електронних полях згідно з нормою «24 години на виправлення» та коли така технічна можливість буде реалізована. ДП «Прозорро» листом № 206/01/1079/11 від 14.07.2023 надало відповідь, у якій, зокрема, зазначено:

«…Електронна система закупівель Prozorro (далі — Система) функціонує відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII „Про публічні закупівлі“ (зі змінами) (далі — Закон) та розроблена на підставі Технічного завдання, що було затверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.

Наразі технічним завданням не передбачена можливість змінювати/редагувати учасником електронні поля своєї пропозиції після її розкриття, у тому числі якщо замовником було подано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Якщо учасник допустив помилку в електронних полях, він має змогу додати в Систему документ, у якому буде вказано про помилку і зазначено правильний варіант такої інформації.

На теперішній час Підприємство не планує технічної розробки для надання можливості учаснику вносити зміни в електронні поля для виправлення невідповідностей, але розглядає інші варіанти усунення зазначеної проблеми».

Таким чином, електронна система закупівель Prozorro розроблена на підставі технічного завдання, що було затверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. Наразі технічним завданням не передбачена можливість змінювати/редагувати учасником електронні поля своєї пропозиції після її розкриття, у тому числі якщо замовником було подано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, та найближчим часом зазначеної технічної розробки не планується. Отже, учасники мають бути уважнішими та прагнути заповнювати електронні поля правильно, оскільки в разі помилки замовник фізично не зможе надати їм можливість усунути невідповідності згідно з нормою «24 години на виправлення».

Читайте також «Автоматичні довідки в Прозорро щодо корупційних правопорушень».

За потреби завантажте шпаргалку щодо застосування замовником норм пункту 47 Особливостей. 

Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».