У матеріалі надаємо відповіді на питання, які наразі найчастіше виникають у замовників під час проведення запиту пропозицій постачальників.
Питання № 1 передплатника порталу
- Підкажіть, будь ласка, замовник оголосив закупівлю через ЗПП на 200 тис. грн. Але закупівля не відбулася. Чи може замовник повторно оголосити ЗПП на цю саму кількість товару, але при цьому збільшивши очікувану вартість? Дякую.
Відповідь експерта
- Вітаю. Згідно з пунктом 12 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), у разі, коли закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407) (далі — Порядок № 822), з урахуванням цих особливостей.
Особливості не містять заборони щодо збільшення очікуваної вартості закупівлі при повторному оголошенні запиту. Тож ви маєте можливість збільшити очікувану вартість, окрім випадку, якщо здійснювалась закупівля медичних засобів чи медичних виробів відповідно до пункту 11-1 Особливостей. У такому разі збільшувати ціну заборонено, адже відповідно до абзацу 2 пункту 11-1 Особливостей, якщо закупівля через каталоги не відбулась, замовник може провести відкриті торги, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно використати каталоги.
Також рекомендую ознайомитись зі статтею «Основні проблемні питання щодо застосування електронного каталогу (Prozorro Market) з 01.09.2023».
За нагоди скористайтеся протоколом про закупівлю через Prozorro Market від 100 тис. грн.
Питання № 2 передплатника порталу
- Доброго дня! Відповідно до постанови заклади охорони здоров’я зобов’язані купувати через запит цінової пропозиції із затвердженого переліку. Ми заклад охорони здоров’я, оголосили запит на бинт і пластир, проте закупівля не відбулася. Ми оголосили відкриті торги, вони теж не відбулися. Чи маємо ми право укласти прямий договір?
Відповідь експерта
- Добрий день! Абзацом 2 пункту 11-1 Особливостей передбачено, що в разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту ціни пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822, з урахуванням цих особливостей.
Якщо замовник, який підпадає під пункт 11-1 та закуповує товар з переліку, визначеного у пункті 11-1, провів запит пропозицій постачальників, який не відбувся, після чого провів відкриті торги, які не відбулися через відсутність учасників, то, враховуючи норми Особливостей, він може укласти прямий договір на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Приклади обґрунтувань по кожному підпункту пункту 13 Особливостей ви знайдете у матеріалах:
«Документи для обґрунтування закупівлі згідно з пунктом 13 Особливостей (частина 1)»;
Питання № 3 передплатника порталу
- Нам необхідно було придбати газ для заправки автомобіля. Для цього скористалися запитом ціни пропозицій. На наш запит відгукнулось дві організації. Переможець запиту, який був підтверджений, не бажає укладати договір на умовах замовника, а вимагає передоплату за товар. Звісно, він отримав відмову, але проблема в тому, що ця організація не хоче надсилати офіційного листа з відмовою від підписання договору. Як діяти в такій ситуації? Чи можливо їх дискваліфікувати та перейти до наступного учасника?
Відповідь експерта
- Вітаю. Пунктом 57 Порядку № 822, зокрема, передбачено, що запит пропозицій постачальників повинен містити проєкт договору з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Тобто учасник заздалегідь має можливість ознайомитися з проєктом договору та його умовами.
При цьому пунктом 66 Порядку формування та використання е-каталогу визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з переможцем відбору не пізніше ніж через 10 календарних днів з дня отримання від переможця відбору повідомлення щодо наміру укласти договір про закупівлю.
Якщо учасник-переможець не підписує договір у строк, визначений абзацом першим пункту 66 цього Порядку, замовник, куруючись підпунктом 1 пункту 64 Порядку, відхиляє пропозицію переможця відбору.
Читайте також «Помилка переможця в технічній специфікації під час проведення ЗПП: як діяти замовнику?» та «Три питання-відповіді щодо запиту пропозицій постачальників».
Усі необхідні приклади документів для здійснення закупівель через електронний каталог ви знайдете в електронній книзі «Прозорро Маркет з прикладами документів»:
Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».