- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Чотири моніторинги ДАСУ щодо закупівель за пунктом 13 Особливостей

У матеріалі пропонуємо ознайомитися з добіркою висновків Державної аудиторської служби України (далі — Держаудитслужба/ДАСУ) та проаналізувати, яких помилок припускаються замовники при здійсненні закупівель відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

№ 1. Моніторинг UA-M-2024-01-04-000013, оголошення UA-2023-12-13-014420-a

Під час моніторингу встановлено, що замовник неправомірно застосував підставу згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей для укладення договору без використання електронної системи закупівель, оскільки відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі ID: UA-2023-11-16-001650-a) були відмінені через відхилення тендерної пропозиції ФОП «Г».

Отже, на порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей замовник уклав договір без використання електронної системи закупівель за відсутності відповідних підстав.

З огляду на встановлені порушення Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору.

№ 2. Моніторинг UA-M-2023-12-26-000038, оголошення UA-2023-12-12-017435-a

Моніторингом установлено, що разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель за досліджуваною закупівлею UA-2023-12-12-017435-a, 12.12.2023 оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді протокольного рішення уповноваженої особи замовника від 11.12.2023 № 145, яке не погоджене (затверджене) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.

На порушення пункту 13 Особливостей замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, яке погоджене (затверджене) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.

З огляду на встановлене порушення Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення. 

№ 3. Моніторинг UA-M-2024-01-10-000080, оголошення UA-2023-11-09-011161-a

Замовник здійснив закупівлю відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, а саме на такій підставі: послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання через необхідність захисту прав інтелектуальної власності.

Під час здійснення моніторингу ДАСУ звернулося через ЕСЗ до замовника з метою отримання інформації, а саме: за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ФОП «Ч», до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.

На вищезазначений запит замовник оприлюднив інформацію такого змісту: «виконавцем послуг, що є предметом закупівлі, було обрано за необхідності захисту прав інтелектуальної власності та відсутності альтернативи ФОП „Ч“, який є єдиним можливим ексклюзивним постачальником на визначеній території Дніпропетровської області програмного забезпечення – модулю „Зелені насадження та благоустрій“, який створено на базі комп’ютерної програми „SoftPro: Містобудівний кадастр“ (свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 60072 від 08.06.2015)».

Проте документальне підтвердження наведеної у поясненні інформації, а саме безстрокова ліцензія на право користування програмним забезпеченням та свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір, через електронну систему закупівель замовником не надано, чим порушено вимоги частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

З огляду на встановлене порушення Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення.

№ 4. Моніторинг UA-M-2024-01-10-000009, оголошення UA-2023-12-26-012788-a

Замовник здійснив закупівлю згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей — відмінено відкриті торги за ID: UA-2023-12-14-004657-а через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах.

Під час здійснення моніторингу встановлено, що замовник на порушення абзацу 32 пункту 13 Особливостей оприлюднив звіт та договір в електронній системі закупівель 26.12.2023, проте обґрунтування оприлюднено 15.01.2024, тобто не разом зі звітом та договором.

З огляду на встановлене порушення Держаудитслужба зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, надалі не допускати такі порушення.

Виходячи з наведеного, звертаємо увагу замовників на таке:

Нагадуємо, що фахівці групи компаній «Радник» розробили приклади обґрунтувань по кожному підпункту пункту 13 Особливостей, які ви знайдете у матеріалах: «Документи для обґрунтування закупівлі згідно з пунктом 13 Особливостей (частина 1)»; «Приклади документів для обґрунтування закупівлі за виключеннями згідно з пунктом 13 Особливостей (частина 2)».

Більше статей про нюанси здійснення закупівель за пунктом 13 Особливостей читайте в електронній книзі «Закупівлі за виключеннями згідно з пунктом 13 Особливостей»: