- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Чому краще не вимагати від учасника довідку по пункту 44 Особливостей (з 19.05 — по пункту 47 Особливостей)

Питання читача порталу:

Відповідь експерта із закупівель

Для початку розберемся з невідповідністю. Отже, згідно з пунктом 40 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Уряду від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. 

Отже, у даному випадку вважаємо, що потрібно надати учаснику на виправлення 24 години.

Але окремо звертаємо увагу, що вимога надати довідку по пункту 44 (з 19 травня п. 47 Особливостей) (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту) вважається представниками Держаудитслужби  порушенням. І під час моніторингів таких закупівель аудитори зазначають, що особливості містять чітку вимогу, що замовник не має права вимагати від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель взагалі будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 Особливостей (з 19 травня п. 47 Особливостей) (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування.

У зв’язку з цим встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. 

Детально про такі випадки читайте у статтях:

Окремо звертаємо увагу: за постановою Уряду № 471 від 12.05.2023 (далі — Постанова № 471), якою були, зокрема, внесені зміни до Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178, які набрали чинності 19.05.2023, тепер дане питання щодо підпунктів 1 і 7 пункту 47 Особливостей врегульовано, оскільки декларування тепер по даних підпунктах не вимагається від учасника, а замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей.

Тому робимо висновок, що замовнику, ні відповідно до вимог пункту 44 Особливостей (попередньої редакції), ні за пунктом 47 Особливостей чинної редакції, не варто вимагати від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав (крім абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей).

Отже, з 19 травня замовникам варто бути дуже уважними при оголошенні процедур закупівель і враховувати усі зміни, які набрали чинності в Постанові № 1178 з 19.05.2023.

Детальніше з оглядом та аналізом таких змін ознайомтесь у публікації «Порівняльна таблиця змін до Особливостей до та після 19.05.2023». Збережемо для вас тендерну документацію зі змінами від 19.05.2023: