- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Звіт про договір про закупівлю: яких порушень припускаються замовники? Моніторинги Держаудитслужби

У матеріалі проаналізуємо практику Державної аудиторської служби України (далі — Держаудитслужба) та дізнаємось, яких порушень припускаються замовники під час звітування про договір про закупівлю.

Наразі публікація звіту про укладений договір відбувається згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Детально про терміни оприлюднення звіту про укладений договір ми розповіли у статті «Звіт про укладений договір: терміни та порядок оприлюднення».

Моніторинг UA-M-2023-09-25-000053, оголошення UA-2023-09-15-006484-a

Під час проведення моніторингу встановлено, що відповідно до умов укладеного договору № 38-23 цей договір набуває чинності з моменту його підписання і діє до повного виконання сторонами взятих на себе зобов’язань (пункт 12.1 договору), термін виконання робіт — до 30.09.2023 (пункт 3.1 договору), розрахунки за виконані роботи здійснюються після здавання-приймання виконаних робіт на підставі акта про здавання-приймання виконаних робіт (пункт 2.3 договору).

Водночас у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, за досліджуваною закупівлею вказано строк виконання договору: від 15.09.2023 до 31.12.2023, що не відповідає умовам укладеного договору та чим порушено вимоги пункту 8 частини 3 статті 3 Закону.

Під час моніторингу замовник розірвав договір № 38-23 за досліджуваною закупівлею, про що 29.09.2023 опублікував відповідну інформацію в електронній системі закупівель.

Моніторинг UA-M-2023-12-11-000020, оголошення UA-2023-11-16-013896-a

Під час проведення моніторингу проаналізовано закупівлю, здійснену згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей. При цьому встановлено, що строк виконання робіт, визначений замовником у звіті про договір про закупівлю та у договорі № 347, не відповідає строку, зазначеному в оголошенні про проведення відмінених відкритих торгів ID: UA-2023-10-26-012183-a, а також в тендерній документації та у проєкті договору.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором.

Моніторинг UA-M-2024-12-16-000024, оголошення UA-2024-12-11-019095-a

За результатами моніторингу закупівлі, зокрема, встановлено, що на порушення пункту 6 частини 3 статті 3 Закону та пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 № 1082, замовник у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, щодо назви предмета закупівлі вказав модель проєктора, яка не відповідає фактичній назві предмета закупівлі, а саме: у звіті вказано проєктор Panasonic PT-RZ 120 BE, тоді як згідно з договором про закупівлю придбавається проєктор Panasonic PT-REZ12BEJ.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме припинити зобов’язання за договором від 09.12.2024 № 02.3-14/24.

Моніторинг UA-M-2024-07-22-000033, оголошення UA-2024-07-16-005001-a

За результатами моніторингу закупівлі, зокрема, встановлено, що назва предмета закупівлі, визначена у річному плані закупівель замовника, звіті про договір про закупівлю, укладеному без використання електронної системи закупівель, UA-2024-05-17-000102-a, не відповідає предмету договору від 09.05.2024 № 80, укладеному за результатами закупівлі без використання електронної системи закупівель.

З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба звернулася через електронну систему закупівель до замовника з метою отримання інформації стосовно надання пояснення щодо вищевикладеного. На зазначений запит замовник оприлюднив пояснення такого змісту: «…При оголошенні закупівлі помилково (механічно) було допущено помилку у визначенні виду предмета закупівлі послуги замість правильного – роботи. Це порушення виправлено протоколом усунення помилок (додається)». До пояснення замовник додав протокол.

Однак зазначене пояснення не спростовує факту наявності порушення пунктів 21 та 27 частини 1 статті 1, пункту 1 статті 4 Закону при оприлюдненні інформації про закупівлю.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому.

Моніторинг UA-M-2024-07-23-000012, оголошення UA-2024-07-01-002403-a

За результатами моніторингу закупівлі, зокрема, встановлено, що на порушення пункту 8 частини 3 статті 3 Закону ціна, зазначена у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, UA-2024-07-01-002403-a, не відповідає ціні договору про закупівлю від 01.07.2024 № 76.

За наслідком проведення моніторингу договір розірвано.

Зафіксуємо найголовніше:

Пропонуємо скористатися шпаргалкою уповноваженої особи щодо (не)опублікування додаткових угод.

Повідомляємо, що на порталі є книга «Моніторинг закупівель за Особливостями № 1178» — збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями за Особливостями: