- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Порушення своєчасності розгляду тендерних пропозицій: практика ДАСУ

Останнім часом з’явилися висновки моніторингів Державної аудиторської служби України (далі — Держаудитслужба/ДАСУ), за наслідком яких було встановлено порушення своєчасності розгляду тендерних пропозицій.

Моніторинг UA-M-2023-06-19-000054, оголошення UA-2023-05-03-013893-a

Під час моніторингу встановлено, що за результатами торгів електронною системою найбільш економічно вигідною визначено пропозицію ТОВ «С», про що свідчить розкриття тендерних пропозицій, оприлюднених 11.05.2023.

Проте станом на момент проведення моніторингу пропозиція ТОВ «С» замовником не розглянута, чим порушено пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), та частину 10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), де передбачено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.

Моніторинг UA-M-2023-06-20-000002, оголошення UA-2023-05-04-008477-a

Під час моніторингу встановлено, що за результатами торгів електронною системою найбільш економічно вигідною визначено пропозицію ФОП «У», про що свідчить розкриття тендерних пропозицій, оприлюднених 12.05.2023.

Проте станом на момент проведення моніторингу пропозиція ФОП «У» замовником не розглянута, чим порушено пункт 41 Особливостей та частину 10 статті 29 Закону, де передбачено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема відмінити відкриті торги.

Виходячи з викладеного, радимо замовникам звернути увагу на таке.

Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.

Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.

Використовуйте шпаргалку щодо строків, визначених законодавством у сфері публічних закупівель у відкритих торгах з Особливостями.

Нагадаємо, на порталі є книга «Практика моніторингу процедур закупівель» — збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями: