- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Порушення пункту 47 Особливостей: практика ДАСУ

Нерідко норми пункту 47 Особливостей називають статтею 17 Закону. Можна сказати, що під час воєнного стану ця норма замінює положення статті 17 Закону при проведенні відкритих торгів. Зміст пункту 47 Особливостей, як і статті 17 Закону, встановлює вимоги до учасників та переможця торгів. У матеріалі розглянемо, яких порушень припускаються замовники при встановленні в умовах тендерної документації вимог пункту 47 Особливостей.

Пунктом 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), зокрема, передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 356 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.

Для кращого розуміння норм пункту 47 Особливостей пропоную переглянути «Перелік корисних посилань щодо нюансів застосування пункту 47 Особливостей».

Пропонуємо вашій увазі висновок моніторингу Державної аудиторської служби України (далі — Держаудитслужба/ДАСУ), за наслідком якого було виявлено порушення норми 47 Особливостей.

Моніторинг UA-M-2023-09-06-000036, оголошення UA-2023-06-07-012054-a

Під час проведення моніторингу та аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що на порушення вимог абзацу 8 пункту 28 та пункту 47 Особливостей у підпунктах 3, 6 та 12 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації при визначенні умов для відмови учаснику в участі у відкритих торгах замовник зазначив умови для відхилення тендерної пропозиції, які стосуються «службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі» замість «керівника учасника процедури закупівлі».

Окрім цього, у Додатку 6 до тендерної документації замовник зазначив перелік документів, що вимагаються від переможця процедури закупівлі, а саме документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 8 і 12 та абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей.

Водночас за нормою пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.

З огляду на вищезазначене, порушуючи пункт 47 Особливостей, замовник зазначив вимогу щодо подання переможцем процедури закупівлі документа, що підтверджує відсутність підстави, визначеної підпунктом 8 цього пункту (інформаційний лист, наданий міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура).

З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому встановлених порушень при складанні тендерної документації.

Отже, звертаємо увагу замовників:

3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;

6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;

12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.

Тобто при визначенні умов для відмови учаснику в участі у відкритих торгах замовник зазначив умови для відхилення тендерної пропозиції, які стосуються саме «керівника учасника процедури закупівлі».

За нагоди ознайомтеся зі статтею «Доступ до Реєстру НАЗК знову відкрито! Як це вплине на умови тендерної документації».

У разі потреби користуйтесь шпаргалкою щодо застосування замовником норм пункту 47 Особливостей

Повідомляємо, що на порталі є книга «Моніторинг закупівель за Особливостями № 1178» — збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями за Особливостями: