- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

П’ять типових порушень оприлюднення інформації про закупівлі: практика ДАСУ

Пропонуємо вашій увазі висновки моніторингів Державної аудиторської служби України (далі — Держаудитслужба), за наслідком яких було встановлено порушення щодо оприлюднення інформації про закупівлі.

№ 1 — Моніторинг UA-M-2023-05-29-000101, оголошення UA-2023-05-03-001817-a

За результатами моніторингу та, зокрема, аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю виявлено, що 08.05.2023 замовник надав роз’яснення на запит щодо тендерної документації, вніс зміни до тендерної документації щодо типу асфальтобетонної суміші та 08.05.2023 оприлюднив в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації. Проте на порушення пункту 51 (пункт 54 у редакції від 19.05.2023) Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), та підпункту 3 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник не оприлюднив в окремому документі перелік змін, що вносяться.

З огляду на це та інші порушення Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку та не допускати надалі такі порушення.

№ 2 — Моніторинг UA-M-2023-05-29-000009, оголошення UA-2023-04-28-007865-a

За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що замовник оприлюднив тендерну документацію з порушенням термінів, визначених пунктом 24 Особливостей, а саме: на вебпорталі уповноваженого органу Prozorro тендерна документація оприлюднена 01.05.2023, а кінцевий строк подання тендерних пропозицій, визначений електронною системою закупівель, — 06.05.2023, тоді як пунктом 24 Особливостей визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Це та інші порушення усунуті замовником шляхом розірвання договору.

№ 3 — Моніторинг UA-M-2023-05-22-000004, оголошення UA-2023-04-28-001292-a

За допомогою аналізу повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що замовник не забезпечив оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2023-04-28-001292-a, чим порушено вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі — Постанова № 710).

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, і надалі не допускати таких порушень.

№ 4 — Моніторинг UA-M-2023-05-29-000091, оголошення UA-2023-02-16-007355-a

Проаналізувавши питання оприлюднення інформації про закупівлю, встановлено, що замовник оприлюднив 30.05.2023 в електронній системі закупівель договір про закупівлю послуг від 17.03.2023 № 11, тобто у строк, що перевищує три робочі дні з дня його укладення, чим порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.

Крім того, додатки до договору, які є невід’ємною його частиною: карта технологічного процесу розроблення лісосіки (Додаток № 1); акт приймання-передачі лісосіки для розробки (Додаток № 2); технічне завдання (Додаток № 3); кошторис на послуги, які надаються за Договором (Додаток № 4); протокол погодження вартості послуг, які надаються за Договором (Додаток № 5); акт приймання-передачі виконаних робіт (Додаток № 6); акт огляду місць використання лісових ресурсів (Додаток № 7), не оприлюднені в електронній системі закупівель, чим порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.

Це та інші порушення усунуті замовником шляхом розірвання договору.

№ 5 — Моніторинг UA-M-2023-06-02-000040, оголошення UA-2023-02-13-009452-a

За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що замовник на порушення вимог пункту 11 частини 1 статті 10 Закону не оприлюднив в електронній системі закупівель Додаток № 1 «Специфікація до Договору № 101» до додаткової угоди № 1 (який є невід’ємною частиною Договору про закупівлю № 101) зі внесеними змінами протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до Договору про закупівлю № 101 на підставі пункту 5 частини п’ятої статті 41 Закону. Зокрема, зміни до Договору про закупівлю № 101 внесені 09.03.2023, повідомлення про внесення змін та додаткова угода № 1 оприлюднені в електронній системі закупівель 10.03.2023, а Додаток № 1 «Специфікація до Договору № 101 (нова редакція)» оприлюднений 09.05.2023, тобто на сорок третій робочий день.

З огляду на це та інші порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущене порушення.

Виходячи з викладеного, радимо замовникам звернути увагу на таке:

У зв’язку з постійними змінами закупівельного законодавства на порталі оновлено шпаргалку щодо строків, визначених законодавством у сфері публічних закупівель у відкритих торгах з Особливостями.

Нагадаємо, на порталі є книга «Практика моніторингу процедур закупівель» — збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями: