- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню, та штраф УО 25 500 грн: постанова суду

Постанова Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області від 22.12.2023 у справі № 492/1079/23, провадження № 3/946/3143/23.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 15-0160/2023/пр від 19.09.2023, 16.08.2023 під час здійснення моніторингу процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідини та газів ID: UA-2023-02-22-012403-a, очікуваною вартістю 197 120,00 грн, було виявлено порушення законодавства про закупівлі, а саме невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону, а саме: замовником під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 38420000-5 Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідини та газів не відхилено тендерну пропозицію учасника — фізичної особи — підприємця ОСОБА_2 (далі ФОП «ОСОБА_2») як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації (далі — ТД), відповідно до абзацу першого частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

Відповідно до пункту 1 Додатка 5 «Перелік інформації та документів, які необхідно подати учасникам для участі в закупівлі» до ТД учасникам у складі тендерної пропозиції необхідно надати, зокрема, такі документи: копію свідоцтва про право сплати єдиного податку або витягу з Реєстру платників єдиного податку (для платників єдиного податку), копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб), копію паспорта (для фізичних осіб). Проте у складі тендерної пропозиції учасника ФОП «ОСОБА_2» відсутні вищезазначені документи.

У пункті 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД замовником зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону.

Однак замовник на порушення вимог абзацу 6 підпункту 2 пункту 41 (пункт 44 чинної редакції) Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «ОСОБА_2» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у ТД.

При цьому, відповідно до частини 1 статті 44 Закону, відповідальність за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, несуть уповноважені особи, службові (посадові) особи замовника.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним із таких способів: шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством, введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов’язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб) та укладення трудової угоди (контракту) згідно із законодавством.

Як зазначено в протоколі про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1, будучи уповноваженою особою замовника, визначила переможцем, відповідно до протоколу № 2 від 02.03.2023, та не відхилила тендерну пропозицію учасника ФОП «ОСОБА_2» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у ТД.

Своїми діями уповноважена особа вчинила правопорушення, передбачене частиною 3 статті 164-14 КУпАП.

Позиція суду: відповідно до статті 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 164-14 КУпАП, підтверджена матеріалами справи, а саме протоколом про адміністративне правопорушення № 15-0160/2023/пр від 19.09.2023, висновком про результати моніторингу процедури, розпорядженням замовника «Про покладання функцій уповноваженої особи з питань проведення закупівель Павлівській сільській раді» за № 109/2021-с/р від 03.11.2021, відповідно до якого призначено уповноважену особу відповідальною за публічні закупівлі.

При вирішенні питання про накладення адміністративного стягнення суд враховує обставини, передбачені статтями 33-35 КУпАП, характер вчиненого правопорушення, особу порушника, визнання вини, з урахуванням чого застосовує до ОСОБА_1 адміністративне стягнення відповідно до санкції частини 3 статті 164-14 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 25 500 грн. Крім того, вважається за необхідне з огляду на частину 1 статті 40-1 КУпАП стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 536 грн 80 коп.

Керуючись статтями 7, 9, 164-14, 251, 252, 280, 283, 285 КУпАП, суд постановив ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 164-14 КУпАП, та застосувати до нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 25 500 грн, та стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у дохід держави в розмірі 536 грн 80 коп.

За нагоди скористайтеся зручною шпаргалкою, розробленою фахівцями порталу «Радник»: Шпаргалка уповноваженої особи замовника про відповідальність.

Щоб підготуватися та проаналізувати судову практику з різних питань публічних закупівель, на порталі «Радник» створена електронна книга «Практика суду, що стосується публічних закупівель». Такий електронний помічник потрібен кожному замовнику та учаснику, щоби знати та вміло захищати свої права та приймати лише правильні рішення: