- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Лист Мінекономіки від 11.01.2024 щодо розробки ДП «Прозорро» та питання розміщення в ЕСЗ змін до ТД. Огляд

Лист Мінекономіки щодо розробки ДП «Прозорро» та питання розміщення в ЕСЗ змін до ТД від 11.01.2024. У статті розглянемо висвітлені уповноваженим органом нюанси.

Відповідно до  пункту 3 постанови Уряду від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

У листі Міністерство економіки України від 11.01.2024 № 3323-04/2362-06 розглянуто новий функціонал обґрунтування потреби в системі Prozorro, проаналізовано питання недоцільності залишати  «закреслені дані» тендерної документації при внесенні змін, зазначено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації.

Лист Мінекономіки щодо розробки ДП «Прозорро» та питання розміщення в ЕСЗ змін до ТД від 11.01.2024

Міністерство економіки України як Уповноважений орган, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель, інформує листом від 11.01.2024 № 3323-04/2362-06 суб’єктів сфери публічних закупівель про можливість використання у публічних закупівлях реалізованого ДП «Прозорро» як адміністратором електронної системи закупівель функціоналу, який надає замовникові можливість обґрунтувати потребу в закупівлі, у якому, зокрема, зазначає:

«…з метою попередження негативних відгуків громадськості щодо придбання замовниками товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, на здійснення яких витрачаються публічні фінанси, у тому числі кошти платників податків, під час воєнних загроз у період дії правового режиму воєнного стану в Україні замовникам надана можливість добровільно оприлюднити обгрунтування потреби стосовно оголошеної закупівлі, шляхом розміщення таких відомостей у електронній системі закупівель.

Докладно про новий функціонал пропонуємо ознайомитися зі статті на тему: НОВИЙ ФУНКЦІОНАЛ “ОБҐРУНТУВАННЯ ПОТРЕБИ”, розміщеній на Prozorro Інфобокс за посиланням: http://surl.li/pbsra.

Водночас рекомендації та приклади обгрунтування висвітлено в статті на тему: “ЩОДО МОЖЛИВОСТІ ДОДАВАННЯ ОБҐРУНТУВАННЯ”, розміщеній на Prozorro Інфобокс за посиланням: http://surl.li/pbssb…»

Коментар. Обґрунтування потреби в системі Prozorro — це додатково розроблений функціонал в електронній системі закупівель, який не є обов’язковим для заповнення згідно з нормами закупівельного законодавства, це допоміжний інструмент для замовника, який за нагоди допоможе йому пояснити, чому виникла потреба в цій закупівлі. Детальніше — у статтях «Обґрунтування потреби в системі Прозорро» та «Обґрунтування закупівель, чотири види. Як не заплутатись?».

Лист Мінекономіки містить також:

«…відповідно до листа Антимонопольного комітету України від 16.11.2023 № 20-29.1/01-12094 інформуємо замовників щодо “закреслених даних” тендерної документації. Під час розгляду скарг Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) встановила, що замовники після внесення змін до тендерної документації в актуальній тендерній документації залишають інформацію, яку змінили (у вигляді “закреслених даних”). Відповідно, текст вважається таким, що присутній у тендерній документації. У зв’язку з цим Комісія звертає увагу замовників щодо недоцільності зазначати в актуальній (останній) версії тендерної документації попередньої виключеної/зміненої інформації, яку вони формують у вигляді “закреслених даних”…»

Коментар. Мінекономіки та АМКУ звертають увагу замовників щодо недоцільності зазначати в останній версії тендерної документації попередню виключену/змінену інформацію, яку нерідко замовники формують у вигляді «закреслених даних». У замовників відпала необхідність закреслювати дані та зазначати оновлені, як це було під час дії попередніх норм законодавства з публічних закупівель.

За нагоди ознайомтесь зі статтею «Внесення змін до тендерної документації: що слід врахувати замовникам».

Мінекономіки зауважує:

«…Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.

Водночас питання оприлюднення в електронній системі закупівель змін до тендерної документації висвітлено в статті на тему: “ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ: ПОЕТАПНО”, розміщеній на Prozorro Інфобокс за посиланням: http://surl.li/pbssw…».

Коментар. У разі внесення змін до тендерної документації зміни розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до первинної редакції тендерної документації. Замовник разом зі змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.

Маєте можливість скористатися зразком протоколу про внесення змін до тендерної документації.

Як завжди, текст листа вже розміщено на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Правова база» — «Листи Мінекономіки»: