- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

ДАСУ визначає як порушення незазначення замовником місця поставки товарів

Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Згідно з вимогами пункту 3 частини 2 статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо кількості та місця поставки товарів, обсягу і місця виконання робіт чи надання послуг.

Водночас пунктом 27 Особливостей визначено, що в разі, коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та / або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та / або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та / або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та / або постачальника, така інформація може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та / або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та / або назва населеного пункту, у який здійснюється доставка товару (у якому виконуються роботи чи надаються послуги).

Як показує практика Державної аудиторської служби України (далі — ДАСУ/Держаудитслужба), останнім часом аудитори, не зважаючи на пункт 27 Особливостей, визначають як порушення незазначення замовником місця поставки товару, роботи чи послуги.

Моніторинг UA-M-2023-06-22-000008, оголошення UA-2023-03-17-009716-a

За результатами моніторингу, зокрема, встановлено: за результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації». Отже, замовником в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено місця поставки товарів.

Відповідно до вимог абзацу 3 пункту 10 Особливостей звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей (крім закупівель із застосуванням електронного каталогу). Згідно з вимогами пункту 3 частини 1 статті 19 Закону звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель повинен містити інформацію щодо кількості та місця поставки товарів або обсягу і місця виконання робіт чи надання послуг.

За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що замовником торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «0,Україна, 2, Відповідно до документації, 4».

Отже, замовником у порушення вимог пункту 3 частини 1 статті 19 Закону у звіті про результати проведення процедури закупівлі не зазначено місця поставки товарів.

З огляду на ці та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором.

Моніторинг UA-M-2023-04-26-000027, оголошення UA-2023-01-26-015539-a

За результатами моніторингу встановлено, що замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації».

Отже, замовником в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено місця поставки товарів.

При цьому в роз’ясненні на запит ДАСУ замовник зазначив: « згідно з пунктом 3 частини 2 статті 21 Закону оголошення повинно містити, зокрема інформацію про місце поставки товарів. Як бачимо, даною нормою не визначено, який зміст повинна мати інформація щодо місця поставки товарів. Відповідно, в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі „Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг“ Замовником зазначено наступну інформацію — „Україна, Відповідно до документації“. В тендерній документації міститься інформація про місце та адресу поставки — 79040, Львівська обл., м. Львів, вул. Конюшинна 12.

Разом з тим, зі змісту Вашого висновку про результати моніторингу процедури закупівлі замовник не вбачає порушення в нормах Закону. А також, щоб уникнути непорозумінь в подальшому, просимо повідомити, яку саме інформацію повинен зазначати замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в розділі „Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг“».

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо).

Виходячи з наведених висновків моніторингу, можна зробити такі висновки.

Замовник може не оприлюднювати в електронній системі закупівель інформацію про місцезнаходження замовника та / або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та / або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та / або цими особливостями) лише в разі, якщо така інформація несе загрозу безпеці замовника та / або постачальника. При цьому доцільно мати документальне підтвердження таких підстав.

Якщо ж розповсюдження інформації не несе загрози, замовник зазначає місце поставки товару, робіт або послуг в оголошенні про проведення відкритих торгів та у звіті про результати проведення процедури закупівлі. Якщо замовник зазначає некоректно місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг, наприклад «Україна, Відповідно до документації», ДАСУ вважає це порушенням.

Використовуйте протокол аргументованого заперечення до висновку. Заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та протокол надання пояснення на запит моніторингу.

Повідомляємо, що на порталі є книга «Моніторинг закупівель за Особливостями № 1178» — збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями за Особливостями: