Пропонуємо розібратися з цікавими ситуаціями в публічних закупівлях. Сьогодні з’ясуємо, як правильно зазначити предмет закупівлі в договорі; як бути замовнику в розумінні Закону, який також є учасником закупівлі, у разі необхідності залучити субпідрядника; чи враховувати гарантійне обслуговування як виконання зобов’язань при звітуванні про виконання договору.
- Відповідно до підпункту 5 пункту 21 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Тому для замовників важливо, щоб назва предмета закупівлі в річному плані, оголошенні та договорі про закупівлю була однаковою, з відповідним зазначенням коду ДК. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей у замовника відсутній обов’язок у предметі договору про закупівлю вказувати відповідний код ДК 021:2015 товару або послуг чи робіт, які закуповуються. Однак існує ряд переваг зазначення в предметі договору про закупівлю такого коду, які ми наводимо у статті «Що зазначати в предметі договору про закупівлю: приклади».
- У разі, якщо тендерною пропозицією переможця та договором про закупівлю, виконавцем якого є замовник у розумінні Закону, передбачено залучення субпідрядника / співвиконавця і таке залучення не передбачає на меті здійснення придбання у розумінні Закону, то такий договір про закупівлю має виконуватись належним чином відповідно до його умов і не потребує проведення процедури закупівлі виконавцем. Як бути замовнику в розумінні Закону, якщо тендерною пропозицією переможця й договором про закупівлю, виконавцем якого є цей замовник, не передбачено залучення субпідрядника / співвиконавця, але виникає необхідність здійснення придбання товарів, робіт або послуг, дізнаєтеся в статті «Замовник є учасником: чи проводити торги на залучення субпідрядника? Відповідь Мінекономіки».
- У разі виконання сторонами договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 Особливостей, або закінчення строку дії такого договору про закупівлю за умови його виконання сторонами, або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю у строки, визначені пунктом 12 частини 1 статті 10 Закону. У випадку, коли строк дії договору вже минув, але ряд зобов’язань за договором залишився невиконаним, замовник бере за початок відліку терміну у 20 робочих днів саме дату виконання сторонами зобов’язань за договором. Якщо договором передбачено гарантійний термін експлуатації товару не менше 10 (десяти) років та безоплатне усунення недоліків, виявлених у товарі, у період гарантійного строку, чи повинен замовник звітувати про виконання після завершення гарантійного терміну? Відповідь на це питання — у статті «Коли оприлюднюємо звіт про виконання договору про закупівлю: судова практика».
- Якщо цивільна компанія є виконавцем державного замовлення й самостійно імпортує продукцію з-за кордону, то їй не обов’язково мати спеціальні повноваження, якщо імпортовані матеріали не є оборонними товарами. Компанія повністю має дотримуватись вимог пункту 46 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою КМУ від 11.11.2022 № 1275, якщо імпорт стосується оборонної продукції та компанія є суб’єктом господарювання зі спеціальними повноваженнями (наприклад, спеціалізованого експортера). Детально про вимоги щодо імпорту оборонної продукції читайте у статті «Вітчизняні субʼєкти господарювання, яким в установленому порядку надані повноваження щодо здійснення імпорту: як розуміти оборонцю?».
- Запроваджено нововведення в запиті пропозицій постачальників. Відтепер учасники вказуватимуть ціну за одиницю товару під час подання пропозицій. Це буде обов’язковою умовою вже на етапі подання пропозиції. Дані будуть переноситись у договір. Вартість за одиницю фіксується під час подання, і тепер учасники не зможуть маніпулювати шляхом зміни цін на окремі позиції. Дізнатися, як це відбувається і виглядає в електронній системі, ви можете у статті «Як зазначати ціну за одиницю товару в ЗПП».
Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема протокол про надання 24 годин на усунення невідповідностей (згідно з Наказом № 25).