- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Василь Задворний про нововведення ProZorro та чого чекати закупівельній спільноті у 2021 році

З кожним роком публічні закупівлі стають усе більш, скажімо популярним віднедавна політичним словом, «диджиталізовані». Тобто все більше вимог замовників переходять в електронні поля системи закупівель. З цього приводу і побудоване інтерв’ю з активним користувачем соцмереж та генеральним директором ДП «Прозорро» Василем Задворним.

Також електронізація тендерної документації та заповнення відповідних електронних полів під час подання тендерної пропозиції, наприклад шляхом проставляння «галочки», спростить життя учасників публічних закупівель, адже необхідно буде завантажувати мінімум документів на вимоги замовників. За результатами аналітики, за квітень поточного року підтвердження вимог за частиною 1 статті 17 Закону у 65 % випадках встановлювалося замовниками «галочкою», а не шляхом заповнення електронного поля «Заява» або надання в складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі. І це хороший результат! Хотілось би, аби цей показник досяг 90 %, бо це суттєво спрощує ситуацію для всіх сторін процесу здійснення закупівель.

Крім того, таке нововведення дасть поштовх до більш детального аналізу практики оскарження Антимонопольного комітету України за допомогою аналітики BI ProZorro. Ми зможемо аналізувати, які скарги подаються та що саме оскаржує учасник процедури закупівлі.

Щодо інтеграції ProZorro з НАЗК, то така можливість для користувачів системи буде передбачена в першому кварталі наступного року чи в кінці 2021-го. Систему вже протестовано, наразі працюємо над впровадженням. Це дозволить замовникам не «гуляти» по глобальній мережі Інтернет з метою перевірки відомостей про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, у частині (не)вчинення корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, а здійснити таку перевірку безпосередньо в електронній системі закупівель.

Особи, котрі успішно здадуть тестування, зможуть і надалі безперебійно працювати в електронній системі закупівель. З 01.01.2022 ті, хто не пройшов тестування, змушені будуть його пройти, адже без відповідної відмітки на авторизованому електронному майданчику уповноважені особи не зможуть виконувати свої функції.

Важливо, що в кожної уповноваженої особи має бути власний обліковий запис (кабінет) з відповідним записом про проходження нею тестування. З одного кабінету дві уповноважені особи працювати не зможуть.

Тестування — не привід для хвилювання! З липня 2021 року уповноважені особи зможуть розпочати проходження тестування. Уповноважений орган (Мінекономіки) на власному вебсайті опублікує перелік запитань, що будуть на тестуванні. Завдання тестування — не різко зменшити кількість уповноважених осіб, котрі можуть працювати в електронній системі закупівель, а забезпечити поступове підвищення професіоналізації, створити систему, щоб час від часу підвищувати кваліфікацію закупівельників.

Вельми дякуємо за приділений час та цікаві факти, що чекають на закупівельну спільноту цього року!

Інтерв’ю підготувала Ганна Довгая,
редактор журналу «Радник в сфері державних закупівель»

Друзі! На порталі RADNUK.COM.UA в розділах «Технічна реалізація ProZorro для замовників» та «Технічна реалізація ProZorro для учасників» ми описуємо та роз’яснюємо усі нововведення! Крім того, користуйтесь публікацією «Інструкція щодо зазначення інформації по статті 17 Закону з урахуванням технічної реалізації».