- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Кому та що потрібно закуповувати в Прозорро Маркет

У цій статті пояснимо, яким замовникам та які саме обов’язкові товари потрібно закуповувати в Прозорро Маркет. Відобразимо також вартісні межі закупівель в електронному каталозі Prozorro Market.

Вартісні межі закупівель в е-каталозі Prozorro Market

Замовники в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі»

Замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, що закуповують за переліком товарів згідно з додатком 1 до Особливостей

Замовники в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», які купують продукти харчування за переліком згідно з додатком 2 до Особливостей

від 0,01 до 100 тис. грн

від 100 тис. грн та без граничних обмежень

від 0,01 грн до 50 тис. грн 

від 50 тис. грн та без граничних обмежень

від 100 тис. грн та без граничних обмежень

Замовник має право використовувати каталог

Замовник має право використовувати каталог

Замовник зобов’язаний використовувати каталог

Замовник зобов’язаний використовувати каталог

Закупівлі в Прозорро Маркет замовниками, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій

Додатком 1 до Особливостей встановлений вичерпний перелік лікарських засобів та медичних виробів, які необхідно закуповувати шляхом використання електронного каталогу Прозорро Маркет.

Якщо ви ознайомились зі статтею «Тринадцяті зміни до Особливостей: у чому полягають, яких замовників та товарів торкнуться?», то могли помітити, що обов’язковість медичних закупівель передбачена саме для закладів охорони здоров’я або структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій.

Тут сполучник «або» підкреслює виключення зазначених категорій замовників з усіх, тобто вказує на те, що серед усіх замовників такими, хто повинен дотримуватися норми цього пункту, є заклади охорони здоров’я, а також структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій.

Це означає, що до замовників, які повинні дотримуватися пункту 111 Особливостей, належать і заклади охорони здоров’я, і структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій.

Отже, якщо замовник належить або до перших, або до других, то слід виконувати норму 111 Особливостей. Далі визначимо, які замовники можуть належати до тієї або іншої категорії.

Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» визначається, що закладом охорони здоров’я є юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників і фахівців з реабілітації. Статтею 16 цього ж Закону встановлено, що за формою власності заклади охорони здоров’я можуть утворюватися та функціонувати як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі. При цьому свою діяльність такі заклади провадять на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом).

У статуті (положенні) визначається, до якої категорії (сфери) діяльності належить замовник. Наприклад, у розділі «Загальні положення» статуту закладу визначено: «Комунальне некомерційне підприємство „Запорізька обласна клінічна лікарня“ Запорізької обласної ради є закладом охорони здоров’я — комунальним унітарним некомерційним підприємством, яке надає послуги вторинної/спеціалізованої (третинної/високоспеціалізованої) медичної допомоги…».

Отже, належність замовника до закладів, установ тощо певної сфери діяльності, зокрема охорони здоров’я, має бути визначена в його установчих документах.

Основний Перелік закладів охорони здоров’я затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України 28.10.2002 № 385 (зі змінами № 1064 від 20.06.2022). З метою регулювання процесу виконання державних функцій нормативними документами затверджуються окремі переліки закладів охорони здоров’я, які, наприклад:

Крім закладів охорони здоров’я положень пункту 111 Особливостей повинні дотримуватись ще й структурні підрозділи з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій. 

Тобто це поширюється, тільки якщо такі підрозділи належать до державних (військових) адміністрацій обласного рівня або Київської міської державних (військових) адміністрацій. Про відповідні державні (військові) адміністрації районного рівня тут не йдеться, а це означає, що на структурні підрозділи з питань охорони здоров’я, що утворені в адміністраціях районного підпорядкування, дія пункту 111 Особливостей не поширюється.

Закупівлі в Прозорро Маркет замовниками в розумінні Закону про закупівлі, які купують продукти харчування за переліком згідно з додатком 2 до Особливостей

Додатком 2 до Особливостей встановлений вичерпний перелік продуктів харчування, які необхідно закуповувати саме в електронному каталозі Прозорро Маркет шляхом проведення запиту пропозицій постачальників.

Усі замовники в розумінні Закону про закупівлі, у яких виникла потреба в закупівлі за Додатком 2 до Особливостей, повинні дотримуватись таких вимог.

Користуйтесь алгоритмом закупівель через електронний каталог за Особливостями та всі приклади документів для проведення ЗПП шукайте в статті «Які протоколи потрібно складати уповноваженій особі в запиті пропозицій постачальників (ЗПП)».

Закупівлі в Прозорро Маркет шкільних автобусів за субвенцією

Кабінет Міністрів України постановою від 28.04.2023 № 418 затвердив надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів. Згідно з постановою Кабміну субвенцію на шкільні автобуси замовники можуть витрачати виключно через електронний каталог Prozorro Market.

Розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів передбачено на 2023 рік. Станом на березень 2024 року постанова № 418 є чинною. Тому не виключено, що в поточному році за відповідним урядовим рішенням замовники можуть отримати аналогічну субвенцію.

Нагадаємо, що головним розпорядником субвенції є МОН. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.

Субвенція спрямовується на придбання шкільних автобусів, зокрема спеціально обладнаних для перевезення маломобільних груп населення. Під час закупівлі шкільних автобусів розпорядники субвенції повинні враховувати їх доступність для дітей з інвалідністю.

Для закладів загальної середньої освіти, які розташовані на території активних бойових дій або тимчасово окупованій Російською Федерацією території України (крім територій, для яких визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації), перелік яких затверджено наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309, і закладів загальної середньої освіти, у яких освітній процес організовано виключно за дистанційною формою здобуття освіти, придбання шкільних автобусів не здійснюється.

Нагадуємо, що ви можете завантажити шпаргалку уповноваженої особи щодо застосування електронного каталогу Prozorro Market. Також кожен передплатник порталу Радник може вільно користуватись електронною книгою «Прозорро Маркет з прикладами документів»: