- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Порівняльна таблиця 12-х змін до Особливостей № 1178, Порядку функціонування ЕСЗ та Порядку використання е-каталогу

На Урядовому порталі оприлюднено постанову КМУ від 04.07.2023 № 677 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань публічних закупівель», якою внесено зміни до:

  1. Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості);
  2. постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків».
  3. Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822.

Постанова № 677 набирає чинності з дня її опублікування (з 06.07.2023. Офіційно опубліковано в Урядовому кур’єрі від 06.07.2023 № 134 (7532)), крім підпунктів 1–33, абзаців другого, третього, п’ятого підпункту 34 пункту 2 та підпункту 2 пункту 3 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності з 01.09.2023.

Огляд дванадцятих змін до Особливостей

До 06.07.2023

З 06.07.2023

Редакція, що набере чинності 01.09.2023

Пункт 12 Особливостей

12. У разі здійснення закупівлі товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу, замовник здійснює відбір постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.

У разі коли закупівля із застосуванням електронного каталогу не відбулася або профіль товару містить тільки одну пропозицію постачальника, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, або шляхом запиту ціни пропозиції постачальника в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей.

Публічні закупівлі товарів для забезпечення виконання завдань, покладених на Державну кримінально-виконавчу службу, що проводяться з використанням електронного каталогу, здійснюються відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей, зокрема абзаців четвертого — шостого цього пункту.

У разі коли переможець відбору, який повідомив про намір укласти договір, відмовляється від укладення договору про закупівлю, замовник (державна установа «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України») може укласти договір про закупівлю з наступним постачальником, ціна пропозиції якого є економічно вигідною, шляхом формування замовлення в електронному каталозі. Відмовою від укладення договору про закупівлю вважається подання замовнику (державній установі «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України») переможцем відбору письмового повідомлення про відмову від підписання договору про закупівлю або непідписання переможцем відбору договору про закупівлю у встановлений замовником (державною установою «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України») строк.

У разі укладення договору про закупівлю шляхом замовлення в електронному каталозі технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, що визначалися замовником в запиті ціни пропозиції, а також ціна постачальника, наведена в запиті ціни пропозиції, не повинні відрізнятися від умов відповідного запиту ціни пропозиції.

За результатами укладення договору про закупівлю відповідно до замовлення в електронному каталозі замовник (державна установа «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України») публікує звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель разом з обґрунтуванням укладення такого договору та документа (документів), що підтверджує відмову від укладення договору про закупівлю.

12. У разі здійснення закупівлі товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу, замовник здійснює відбір постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.

У разі коли закупівля із застосуванням електронного каталогу не відбулася або профіль товару містить тільки одну пропозицію постачальника, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, або шляхом запиту ціни пропозиції постачальника в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей.

Публічні закупівлі товарів для забезпечення виконання завдань, покладених на Державну кримінально-виконавчу службу, що проводяться з використанням електронного каталогу, здійснюються відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей, зокрема абзаців четвертого — шостого цього пункту.

У разі коли переможець відбору, який повідомив про намір укласти договір, відмовляється від укладення договору про закупівлю, замовник (державна установа «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України») може укласти договір про закупівлю з наступним постачальником, ціна пропозиції якого є економічно вигідною, шляхом формування замовлення в електронному каталозі. Відмовою від укладення договору про закупівлю вважається подання замовнику (державній установі «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України») переможцем відбору письмового повідомлення про відмову від підписання договору про закупівлю або непідписання переможцем відбору договору про закупівлю у встановлений замовником (державною установою «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України») строк.

У разі укладення договору про закупівлю шляхом замовлення в електронному каталозі технічні, якісні, кількісні та інші характеристики, що визначалися замовником в запиті ціни пропозиції, а також ціна постачальника, наведена в запиті ціни пропозиції, не повинні відрізнятися від умов відповідного запиту ціни пропозиції.

За результатами укладення договору про закупівлю відповідно до замовлення в електронному каталозі замовник (державна установа «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України») публікує звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель разом з обґрунтуванням укладення такого договору та документа (документів), що підтверджує відмову від укладення договору про закупівлю.

У разі коли постачальник, який став переможцем запиту ціни пропозицій в електронному каталозі, підтвердив замовлення протягом двох робочих днів з дня отримання повідомлення про визначення його переможцем відбору в електронній системі закупівель, але не уклав із замовником (державна установа «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України», установи виконання покарань, слідчі ізолятори) договір про закупівлю, адміністратором електронного каталогу за обґрунтованим зверненням замовника (державна установа «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України», установи виконання покарань, слідчі ізолятори) блокується можливість подавати таким постачальником пропозиції на запити замовників в електронному каталозі на 90 календарних днів з дня оприлюднення адміністратором електронного каталогу рішення. Адміністратор електронного каталогу розглядає звернення з інформацією про порушення протягом трьох робочих днів з дня отримання такого звернення. Усі звернення (у тому числі результати розгляду їх адміністратором електронного каталогу) оприлюднюються в електронній системі закупівель.

12. У разі коли закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням цих особливостей.

У запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару, вартість якого не перевищує 500 тис. гривень, замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення, в тому числі конкретну торговельну марку.

Запит пропозицій постачальників щодо закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, повинен містити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення.

За результатами формування замовником у запиті пропозицій постачальників характеристик та їх допустимих значень кількість пропозицій від постачальників щодо такого товару, що відповідають характеристикам до товару, визначеного в запиті пропозицій постачальників, не може бути менше двох.

Зміни до Порядку функціонування електронної системи закупівель

Чинна редакція

Редакція після набуття чинності Постановою № 677

Вступна частина Постанови № 166

Відповідно до пунктів 1, 3 частини першої статті 1 та абзацу п’ятнадцятого частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» Кабінет Міністрів України постановляє:

Відповідно до частини сьомої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» Кабінет Міністрів України постановляє:

абзац восьмий пунктів 5 і 6 Порядку № 166

Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів, що сплачується у випадках, передбачених законодавством, є однаковим для всіх операторів авторизованих/попередньо авторизованих електронних майданчиків і не може встановлюватися операторами авторизованих/попередньо авторизованих електронних майданчиків самостійно.

Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів (крім податку на додану вартість), що сплачується у випадках, передбачених законодавством, є однаковим для всіх операторів авторизованих/попередньо авторизованих електронних майданчиків і не може встановлюватися операторами авторизованих/попередньо авторизованих електронних майданчиків самостійно.

Пункт 7 Порядку № 166

7. За надання онлайн-сервісів та доступу до них оператору авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика, на якому замовником, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємством, їх дочірніми підприємствами, об’єднанням підприємств, а також господарськими товариствами, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі (крім переговорної процедури), результатом якої є оприлюднення договору про закупівлю або оголошення щодо закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, і результатом якої є рішення щодо визначення постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) або виконавця робіт, адміністратором сплачується винагорода у порядку та відповідно до умов, визначених у договорі між оператором авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика та адміністратором, що становить:

Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів, що сплачується у випадках, передбачених законодавством.

7. За надання онлайн-сервісів та доступу до них оператору авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика, на якому замовником, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємством, їх дочірніми підприємствами, об’єднанням підприємств, а також господарськими товариствами, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі (крім переговорної процедури), результатом якої є оприлюднення договору про закупівлю або оголошення щодо закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону, і результатом якої є рішення щодо визначення постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) або виконавця робіт, адміністратором сплачується винагорода у порядку та відповідно до умов, визначених у договорі між оператором авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика та адміністратором, що становить:

Розмір плати, встановлений у цьому пункті, визначений з урахуванням усіх податків і зборів (крім податку на додану вартість), що сплачується у випадках, передбачених законодавством.

Пункт 13 Порядку № 166

13. Умови використання електронної системи закупівель для здійснення закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, визначену в частині третій статті 3 Закону, з метою здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуг (послуги) та виконавця робіт визначаються адміністратором.

13. Умови використання користувачем електронної системи закупівель для здійснення закупівлі, вартість якої є меншою за вартість, визначену в частині третій статті 3 Закону, з метою здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуг (послуги) та виконавця робіт визначаються адміністратором.

Пункт 37 Порядку № 166. Акредитація за першим рівнем передбачає зобов’язання авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика безоплатно забезпечити надання замовнику, державним (зокрема казенним) та комунальним підприємствам, їх дочірнім підприємствам, об’єднанням підприємств, а також господарським товариствам, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, можливості щодо:  …

7) оприлюднення звіту про укладені договори.

7) оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;

8) оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю.

Пункт 39 Порядку № 166. Акредитація за третім рівнем передбачає зобов’язання авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика безоплатно забезпечити надання замовнику можливості щодо: …

5) внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі;

6) внесення змін до оголошення про укладення рамкової угоди;

13) розміщення договору про закупівлю і додаткових угод.

5) внесення змін до оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі;

6) внесення змін до оголошення про проведення закупівлі для укладення рамкової угоди;

13) розміщення договору про закупівлю та всіх додатків до нього.

Пункт 41 Порядку № 166. Акредитація за п’ятим рівнем передбачає зобов’язання авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика забезпечити можливість централізованих закупівельних організацій щодо:

6) внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі;

7) внесення змін до оголошення про укладення рамкової угоди;

13) розміщення договорів про закупівлю.

6) внесення змін до оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі;

7) внесення змін до оголошення про проведення закупівлі для укладення рамкової угоди;

13) розміщення договору про закупівлю та всіх додатків до нього.

Також по всьому тексту Порядку слова і цифру «частині першій статті 2» замінено словами і цифрами «пунктах 1 і 2 частини першої статті 3».

Завантажте також шпаргалку щодо товарів, робіт або послуг, які звільняються від оподаткування (ПДВ) або оподатковуються за нульовою ставкою.

Зміни до Порядку формування та використання електронного каталогу у зв’язку з Постановою № 677

Щодо змін до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822, звертаємо увагу: Постановою № 677 у пункті 2 встановлено, що ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім підпунктів 1–33, абзаців другого, третього, п’ятого підпункту 34 пункту 2.

Фактично після набуття чинності Постановою № 677 у тексті Порядку формування та використання електронного каталогу по всьому тексту буде змінено тільки таке: «після слів “усіх податків і зборів” доповнити словами “(крім податку на додану вартість)”».

Усі інші зміни до Порядку формування та використання електронного каталогу набудуть чинності 01.09.2023. Утім, про них редакція порталу RADNUK.COM.UA вас обов’язково завчасно повідомить та підготує усі необхідні роз’яснення та приклади документів.

Зичимо здоров’я та, якщо ви ще не переглянули закупівельні підсумки червня-2023 від Академії Радник, скористайтесь цією можливістю просто зараз: