Вірогідність накладення штрафу на голову та секретаря комітету

Редакція
361
22 Листопада 2013
Вірогідність накладення штрафу на голову та секретаря комітету
361
22 Листопада 2013

Запитання

  • «Добрий день, шановні консультанти! Склалася така ситуація: у результаті моніторингу процедури відкритих торгів на веб-сайті Державна фінансова інспекція виявила порушення – не оприлюднено інформацію про відхилення пропозиції одного з учасників торгів – і надіслала нам лист зі своїми рекомендаціями. Ми оприлюднили інформацію з порушенням строків, притягнули до відповідальності винну в цьому особу (секретаря). Нам погрожують проколом про порушення та адміністративним штрафом у розмірі 12 000 грн.

Якою є вірогідність накладення такого штрафу на голову та секретаря комітету? Невже за таку провину, яка не спричиняє матеріальних збитків, відміни торгів та розірвання договору, зразу можна призначити штраф?»

Відповідь

  • Згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення (стаття 164-14. Порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти), «Здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти без застосування визначених законом процедур; застосування процедур закупівлі з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, в тому числі оформлення документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації) з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, оцінка пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій) не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційної пропозиції), що міститься у документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації), укладення з учасником, що став переможцем торгів, договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти за цінами і обсягами, які не відповідають вимогам документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації); неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до вимог законодавства, неподання в установленому порядку звіту про результати здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, відображення недостовірних відомостей у звіті про результати здійснення зазначеної процедури; непроходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель відповідно до вимог закону; ненадання інформації, документів та матеріалів у випадках, передбачених законом тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від семисот до тисячі (11 900–17 000 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення за одне з правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від тисячі до тисячі п’ятисот (17 000–25 500 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Отже, у результаті моніторингу представники органу Держфінінспекції можуть прийти з перевіркою, за результатами якої можуть вживати заходів для забезпечення притягнення до адміністративної, дисциплінарної та матеріальної відповідальності винних у допущенні порушень працівників об’єктів контролю; звернутися до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнути в дохід держави кошти, одержані за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства; застосувати заходи впливу за порушення бюджетного законодавства.

Детальніше про питання визначення винних посадових осіб читайте в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 3 (18) за березень 2013 року на стор. 16–19, про новий порядок проведення перевірок органами Держфінінспекції  – у № 10 (25) за жовтень 2013 року на стор. 17–23.

№ 11 (26) за листопад

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» в листопаді 2013 року