Дуже часто замовники зіштовхуються з тим, що в процесі проведення процедур закупівель через електронну систему закупівель надходять звернення від учасників. Відповідальність за прийняття рішення про надання роз’яснень та своєчасне оприлюднення їх у системі покладено на тендерний комітет або уповноважену особу замовника. Тема правильного оформлення роз’яснень в публічних закупівлях була актуальною завжди й залишається такою понині.
Добре, коли звернення надходить стосовно умов тендерної документації, але виникають ситуації, коли звернення не відноситься до умов тендерної документації або взагалі викладене некоректно, адже система не відслідковує змісту звернень, тому зареєстрований користувач системи може написати все, що завгодно. То що ж робити, якщо надійшло таке звернення?
Передусім необхідно звернутися до ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), відповідно до якої фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника по роз’яснення щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення по роз’яснення та звернення щодо усунення порушення автоматично з’являються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та...