Кардинальні зміни у статті 17 Закону про закупівлі

Крістіна Бєлякова
1214
5 Жовтня 2015
Кардинальні зміни у статті 17 Закону про закупівлі
1214
5 Жовтня 2015

У попередній публікації ми з вами розглядали основні положення документації, в які потрібно внести зміни відповідно до змін, внесених до Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон, Закон про закупівлі) у зв’язку з набранням чинності 30.09.2015 Законом України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції» від 15 вересня 2015 р. № 679-VІІІ (далі — Закон про зміни), офіційно опублікованим у газеті «Голос України» № 180 (6184) від 29 вересня 2015 р.

Варто зауважити, що положення статті 17 Закону зазнали кардинальних змін. Щодо статті 16 Закону слід зазначити, що в неї було внесено тільки уточнення, а саме абзац 1 частини 2 статті 16 було викладено в такій редакції: замовник встановлює один або кілька з таких кваліфікаційних критеріїв.

Отже, наразі в замовника є можливість встановлювати один або кілька кваліфікаційних критеріїв, на відміну від попередньої редакції Закону, де було встановлено необхідність визначення замовником вимоги кваліфікаційних критеріїв у множині. Тож наразі замовник, виходячи зі специфіки процедури закупівлі, може навіть установлювати в документації один кваліфікаційний критерій.

У даній публікації розглянемо найбільш змінену статтю 17 Закону про закупівлі.

Зміни у статті 17 Закону

 Згідно з підпунктом 11 пункту 1 розділу І Закону про зміни, у статтю 17 Закону про закупівлі було внесено вказані нижче зміни. 
Замовник приймає рішення про відмову учасникові, учасникові попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі, якщо:
«11) відомості про юридичну особу, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» (згідно з прикінцевими положеннями Закону про зміни, абзаци третій та четвертий підпункту 11 пункту 1 розділу I цього Закону набирають чинності з моменту початку функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення);
(Отже, звертаємо вашу увагу на те, що допоки не почне функціонувати Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, норма пунту 11 частини 1 статті 17 застосовується згідно старої редакції Закону України «Про здійснення державних закупівель». Детальніше — далі в цій статті.)
доповнити пунктами 8 і 9 такого змісту:
8) у Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відсутня інформація, передбачена частиною другою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осібпідприємців», про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи-резидента України, яка є учасником (учасником попередньої кваліфікації);
9) юридична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень;
після частини другої доповнити новою частиною такого змісту:
3. Замовник у документації конкурсних торгів, запиті цінових пропозицій зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження, згідно із законодавством, відсутності підстав, передбачених пунктами 11, 2, 4, 5 і 7 частини першої та пунктом 1 частини другої цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Переможець торгів у строк, що не перевищує 10 днів (5 днів — під час здійснення закупівель за скороченою процедурою або за запитом цінових пропозицій) з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, повинен подати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою цієї статті.
Замовник не вимагає від учасника документи та інформацію, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 6 частини першої цієї статті, а також інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уповноважений орган щорічно до 20 січня оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу. Порядок видачі єдиного документа, що підтверджує відповідність учасника вимогам, визначеним частинами першою і другою цієї статті, встановлюється Кабінетом Міністрів України».

Також зазнав змін порядок формуван ня документації конкурсних торгів. Нижче наводимо зміни у статті 22 Закону про закупівлі.

Згідно з підпунктом 14 пункту 1 розділу І Закону про зміни в статтю 22 Закону про закупівлі було внесено зміни, що стосуються статті 17, а саме пункт 2 частини другої статті 22 змінено таким чином: 
«Документація конкурсних торгів повинна містити:

2) кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 за винятком пунктів 1 і 6 частини першої статті 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним».

Отже, виходячи з вищенаведених змін законодавства, для зручнішої роботи комітетів з конкурсних торгів замовників редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» розробила приклад зазначення вимог статті 17 Закону серед умов документації конкурсних торгів, з прикладом даних вимог ви можете ознайомитися на сторінках 12–15 даного видання.

Щодо питання відкритих єдиних державних реєстрів

Таблиця 1

Вимоги статті 17 Закону, які замовник не встановлює в документації конкурсних торгів

№п/пЗамовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі, якщо:Підстави не встановлення вимоги в документації
1він має незаперечні докази того, що учасник або учасник попередньої кваліфікації пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі (пункт 1 ч. 1 ст. 17 Закону)Згідно п. 2 ч.1 ст. 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити: кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17  за винятком пунктів 1 і 6 частини першої статті 17 цього Закону.  Також згідно ч.3 ст. 17 Закону замовник не вимагає від учасника документи та інформацію, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 6 частини першої цієї статті
2пропозиція конкурсних торгів (кваліфікаційна, цінова пропозиція) подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) комітету з конкурсних торгів замовника (пункт 6 ч. 1 ст. 17 Закону)Згідно п. 2 ч.1 ст. 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити: кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17  за винятком пунктів 1 і 6 частини першої статті 17 цього Закону.  Також згідно ч.3 ст. 17 Закону замовник не вимагає від учасника документи та інформацію, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 6 частини першої цієї статті

Документи для підтвердження відповідності пропозиції вимогам, визначеним у ст. 17 Закону

Звертаємо увагу! Нижченаведена інформація підготовлена в момент набрання чинності (з 30.09.2015) змінами до Закону України «Про здійснення державних закупівель». Отже, на зазначену дату з приводу внесених змін до статті 17 Закону немає ніяких офіційних роз’яснень Уповноваженого органу.

А також в абзаці 4 ч. 3 ст. 17 Закону зазначено, що Уповноважений орган щорічно до 20 січня оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу. Отже, поки немає роз’яснення Уповноваженого органу та не має інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, радимо замовникам вимагати в учасників на підтвердження вимог, згідно зі ст. 17 Закону, надавати інформацію в довільній формі, а в переможців — документальне підтвердження необхідної інформації.

Таблиця 2

Приклад зазначення вимог статті 17 Закону серед умов документації

Замовник приймає рішення про відмову учасникові, учасникові попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у випадках, наведених нижчеУчасник на виконання вимоги статті 17 Закону повинен надати інформацію, викладену нижчеПереможець торгів на виконання вимоги статті 17 Закону повинен надати інформацію, викладену нижче
Відомості про юридичну особу, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, або зазначена юридична особа не має антикорупційної програми чи уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов’язковими відповідно до закону; 
{З моменту початку функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, пункт 1-1частини першої статті 17 буде діяти в редакції Закону № 679-VIII від 15.09.2015 – див. пункт 1 розділу II}   (пункт 11 ч. 1 ст. 17 Закону)
1) інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником не вносились до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; 2) інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі наявності) щодо наявності антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов’язковими відповідно до закону, або інформація в довільній формі про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до закону.
На підтвердження вимоги щодо антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми, передбаченої п. 1¹ та п. 9 ч.1 ст.17 Закону, учасник в складі пропозиції конкурсних торгів подає інформацію в одному екземплярі
1) інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи переможця та завірена печаткою (у разі наявності) про те, що відомості про юридичну особу, яка є переможцем не вносились до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
2) копія антикорупційної програми переможця*;
3)копія наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, *.
* Зазначені документи переможець подає у випадку, якщо необхідність їх наявності та затвердження в учасника передбачена  ст. 62 Закону України «Про запобігання корупції». У разі якщо переможець відповідно до норм чинного законодавства або переможець-нерезидент відповідно до норм законодавства країни реєстрації не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних документів, то такий переможець надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи переможця та завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання зазначених вище документів**  
Службову (посадову) особу учасника або учасника попередньої кваліфікації, яку уповноважено учасником або учасником попередньої кваліфікації представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, було притягнуто, згідно із законом, до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення 
(пункт 2 ч. 1 ст. 17 Закону)
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) про те, що Службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було притягнуто, згідно із законом, до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення.
Також інформація щодо даного пункту міститься у відкритому реєстрі —http://corrupt.test.informjust.ua/index.php
Додатоково замовник самостійно перевіряє інформацію, а також для підтвердження роздруковує інформацію безпосередньо з вищезазначеного реєстру
Оригінал або нотаріально завірена копія документу виданого відповідним територіальним управлінням Міністерства юстиції України про відсутність службової (посадової) особи переможця, яку уповноважено переможцем представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичної особи, яка є переможцем в єдиній базі даних осіб, які вчинили корупційні правопорушення. Документ повинен бути не більше місячної давнини відносно дати оприлюдненого на  веб-порталі акцепту пропозиції.**
Суб’єкта господарювання (учасника або учасника попередньої кваліфікації) протягом останніх трьох років було притягнуто до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів)
(пункт 3 ч. 1 ст. 17 Закону)
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) з посиланням на Зведені відомості про рішення органів АМКУ щодо визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосувалися спотворення результатів торгів (тендерів), а також щодо можливого подальшого судового розгляду цих рішень, їх перевірки, перегляду органами Антимонопольного комітету України, розміщена на офіційному веб-порталі Антимонопольного комiтету України (www.amc.gov.ua) в розділі «Діяльність у сфері державних закупівель», в якій учасник підтверджує, що протягом останніх трьох років він не був притягнений до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів)Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи переможця та завірена печаткою (у разі наявності) з посиланням на Зведені відомості про рішення органів АМКУ щодо визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосувалися спотворення результатів торгів (тендерів), а також щодо можливого подальшого судового розгляду цих рішень, їх перевірки, перегляду органами Антимонопольного комітету України, розміщена на офіційному веб-порталі Антимонопольного комiтету України (www.amc.gov.ua) в розділі «Діяльність у сфері державних закупівель», в якій переможець підтверджує, що протягом останніх трьох років він не був притягнений до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів)**
Фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку
(пункт 4 ч. 1 ст. 17 Закону)
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі наявності) про те, що фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядкуОригінал або нотаріально завірена копія документа (-ів) Управління інформаційно-аналітичного забезпечення ГУМВС України з інформацією про те, що фізичну особу, яка є переможцем, до кримінальної відповідальності не було притягнуто, засуджено (за кримінальними справами), що вона не значиться та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше місячної давнини відносно дати оприлюдненого на  веб-порталі акцепту пропозиції**
Службова (посадова) особа учасника або учасника попередньої кваліфікації, яку уповноважено учасником або учасником попередньої кваліфікації представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку
(пункт 5 ч. 1 ст. 17 Закону)
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) про те, що службова (посадова) особа учасника або учасника попередньої кваліфікації, яку уповноважено учасником або учасником попередньої кваліфікації представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядкуОригінал або нотаріально завірена копія документа (-ів) Управління інформаційно-аналітичного забезпечення ГУМВС України з інформацією про те, що службову (посадову) особу переможця, яку уповноважено переможцем представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, до кримінальної відповідальності не притягують, засудженою (за кримінальними справами) вона не значиться та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше місячної давнини відносно дати оприлюдненого на веб-порталі акцепту пропозиції**
Учасника або учасника попередньої кваліфікації визнано у встановленому законом порядку банкрутом та відносно нього відкрито ліквідаційну процедуру
(пункт 7 ч. 1 ст. 17 Закону)
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) з підтвердженням того, що учасника не визнано в установленому законом порядку банкрутом та відносно нього не відкрито ліквідаційну процедуру
Також інформація щодо даного пункту міститься у відкритому реєстрі — https://kap.minjust.gov.ua/services/registry
Додатково замовник самостійно перевіряє інформацію, а також для підтвердження роздруковує дану довідку безпосередньо з кабінету електронних сервісів. Детальнішу інформацію щодо порядку отримання даної довідки ви можете прочитати в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (45) за червень 2015 року на стор. 20–22
Оригінал або копія повної інформаційної довідки  з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, або оригінал чи копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який містить дані про відсутність порушеної стосовно суб’єкта підприємницької діяльності процедури банкрутства. Документ повинен бути не більше місячної давнини відносно дати оприлюдненого на  веб-порталі акцепту пропозиції (учасник має право надавати документи видані в паперовому вигляді або сформовані в електронній формі (відтворені на папері) у відповідності до законодавства). **
У Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відсутня інформація, передбачена частиною другою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи-резидента України, яка є учасником (учасником попередньої кваліфікації)
(пункт 8 ч. 1 ст. 17 Закону)
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) з підтвердженням того, що у Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявна інформація, передбачена частиною другою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи-резидента України, яка є учасником. В разі якщо учасник не повинен згідно законодавства подавати вищенаведену інформацію, він надає інформацію в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності)  в якій зазначає законодавчі підстави неподання такої інформації.
Також інформація щодо даного пункту міститься у відкритому реєстрі — https://kap.minjust.gov.ua/services/registry в розділі «Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».
Замовник додатково може здійснити безкоштовний  пошук відомостей або платно отримати виписку, витяг або довідку  
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи переможця та завірена печаткою (у разі наявності) з підтвердженням того, що у Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявна інформація, передбачена частиною другою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи-резидента України, яка є переможцем.В разі якщо переможець не повинен згідно законодавства подавати вищенаведену інформацію, він надає інформацію в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи переможця та завірена печаткою (у разі наявності)  в якій зазначає законодавчі підстави неподання такої інформації.**
Також інформація щодо даного пункту міститься у відкритому реєстрі — https://kap.minjust.gov.ua/services/registry в розділі «Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».
Замовник додатково може здійснити безкоштовний  пошук відомостей або платно отримати виписку, витяг або довідку  
Юридична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень
(пункт 9 ч. 1 ст. 17 Закону)
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) щодо наявності антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов’язковими відповідно до закону, або інформація в довільній формі про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до закону.
На підтвердження вимоги щодо антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми, передбаченої п. 1¹ та п. 9 ч.1 ст.17 Закону, учасник в складі пропозиції конкурсних торгів подає інформацію в одному екземплярі
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи переможця та завірена печаткою (у разі наявності) щодо наявності антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов’язковими відповідно до закону, або інформація в довільній формі про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони не є обов’язковими відповідно до закону **  
Учасник або учасник попередньої кваліфікації має заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)
(пункт 1 ч. 2 ст. 17 Закону)
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) про те, що учасник або учасник попередньої кваліфікації не має заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)Оригінал або нотаріально завірена копія довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідною Державною податковою інспекцією, що діє станом на дату оприлюдненого на веб-порталі акцепту пропозиції**
Учасник або учасник попередньої кваліфікації не провадить господарську діяльність відповідно до положень його статуту
(пункт 2 ч. 2 ст. 17 Закону)  
Інформація у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності) з інформацією:
про статус учасника з посиланням на відповідний розділ (пункт, абзац тощо) установчих документів, в яких зазначено, що учасник здійснює господарську діяльність згідно з положеннями його статуту  
Інформація у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи переможця та завірений печаткою (за наявності)з інформацією:
про статус переможця з посиланням на відповідний розділ (пункт, абзац тощо) установчих документів, в яких зазначено, що переможець здійснює господарську діяльність згідно з положеннями  його статуту**
Учасник або учасник попередньої кваліфікації зареєстрований в офшорних зонах. Перелік офшорних зон встановлює Кабінет Міністрів України
(пункт 3 ч. 2. ст. 17 Закону)
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності) з підтвердженням того, що він не зареєстрований в офшорних зонах. Також інформація щодо даного пункту міститься у відкритому реєстрі — https://kap.minjust.gov.ua/services/registry в розділі «Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».
Замовник додатково може здійснити безкоштовний  пошук відомостей або платно отримати виписку, витяг або довідку
Інформація в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи переможця та завірена печаткою (у разі наявності) з підтвердженням того, що він не зареєстрований в офшорних зонах. **
Також інформація щодо даного пункту міститься у відкритому реєстрі — https://kap.minjust.gov.ua/services/registry в розділі «Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».
Замовник додатково може здійснити безкоштовний  пошук відомостей або платно отримати виписку, витяг або довідку

** Документи та інформацію, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою ст. 17 Закону, переможець повинен подати замовникові у строк, що не перевищує 10 днів (5 днів — під час здійснення закупівель за скороченою процедурою або за запитом цінових пропозицій) з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів. У разі ненадання переможцем торгів документів відповідно до всіх вимог документації в зазначені строки замовник акцептує наступну найбільш економічно вигідну пропозицію відповідно до частини 3 ст. 31 Закону.

Також звертаємо увагу на те, що, згідно з п. 2 ч. 1 ст. 29 Закону, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, якщо наявні підстави, зазначені у статті 17 та частині сьомій статті 28 Закону. Отже, з огляду на вищенаведену інформацію, радимо замовникам також повторно вимагати в переможців інформацію та документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених частинами 1 і 2 ст. 17 Закону, крім документів та інформації, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 6 частини першої цієї статті, а також інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Документи, які потрібно направляти переможцеві

Нові положення Закону містять вимогу, що переможець торгів у строк, який не перевищує 10 днів (5 днів — під час здійснення закупівель за скороченою процедурою або за запитом цінових пропозицій) з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, повинен подати замовникові документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17 Закону про закупівлі.

Щоб оповістити переможця про його акцептування і попередити про повторне надання інформації та документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами 1 і 2 ст. 17 Закону, пропонуємо замовникові до повідомлення про акцепт створити додаток і направляти його переможцеві разом з акцептом.

Зі зразком даного додатка ви можете ознайомитися нижче.


Звертаємо вашу увагу на те, що після внесення змін до Закону разом з повідомленням про акцепт відповідно до частини 1 ст. 10 Закону про закупівлі разом з повідомленням про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі) оприлюднюють і протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) — протягом трьох робочих днів з дня ухвалення рішення про визначення переможця процедури закупівлі.

Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» і надалі коментуватиме й адаптуватиме всі нововведення, які стосуються суб’єктів у сфері держаних закупівель, для їх ефективного застосування в роботі.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО