- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Особливості складання поіменного протоколу

Уже другий випуск журналу поспіль розглядаємо з вами, наші читачі, зміни до Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон про закупівлі) у зв’язку з набранням чинності 30.09.2015 Законом України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції» від 15 вересня 2015 р. № 679-VІІІ (далі — Закон про зміни).

Також звертаємо увагу на те, що Уповноважений орган 5 жовтня 2015 року розмістив на офіційному сайті (http://www.me.gov.ua/) лист інформативного характеру, який стосується питань правильного завершення процедур закупівель, що вважається початком процедури закупівлі, а також основних змін, що стосуються Закону про закупівлю та Закону про особливості. Нижче ви можете ознайомитися з витягом із даного листа:

Витяг з листа МЕРТУ від 05.10.2015 № 3302-05/32894-06 
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону процедури закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу згідно з частиною першою цієї статті.
Отже, початком процедури закупівлі є оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до пункту 1 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції» цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім абзаців третього та четвертого підпункту II пункту 1 розділу І цього Закону, які набирають чинності з моменту початку функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Разом з цим відповідно до рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 № 1-рп/99 надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або в іншому нормативно-правовому акті.
З огляду на викладене та ураховуючи, що така вказівка у Законі України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції» відсутня, процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, розпочаті до набрання чинності цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до дня набрання ним чинності.

Не оминули дані зміни і статтю 11 Закону про закупівлі, яка стосується діяльності комітету з конкурсних торгів. Частина 5 статті 11 Закону про закупівлі в новій редакції має такий вигляд:

Частина 5 статті 17 Закону про закупівлі (зміни виділено жирним шрифтом) 
Рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, у якому відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.

Отже, зміни торкнулися змісту протоколу комітету з конкурсних торгів. Тому при проведенні процедури закупівлі, що розпочалась до 30.09.2015, рішення комітету конкурсних торгів замовники оформлюють протоколами старого зразка без обов’язку зазначення результатів поіменного голосування. При проведенні процедури закупівлі, що розпочалася з 30.09.2015 і пізніше, — протоколи в обов’язковому порядку оформлюємо із зазначенням результатів поіменного голосування всіх присутніх членів комітету з конкурсних торгів.

Ми вже неодноразово наголошували, що, згідно з ч. 5 ст. 11 Закону про закупівлі, кожне рішення комітету з конкурсних торгів потрібно оформлювати протоколом, оскільки відповідно до Типового положення про комітет з конкурсних торгів, затвердженого наказом Мінекономіки № 916 від 26.07.2010, комітет з конкурсних торгів є колегіальним органом, який свої рішення приймає на засіданнях, результати яких повинні бути викладені протокольно. Нижче розглянемо зразок протоколу (додаток 1 «Зразок протоколу щодо затвердження документації конкурсних торгів»), в якому буде відображено результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні, з кожного питання.