- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Використання УЕП продовжено: не відхиляємо учасників процедур закупівель на цій підставі

Закупівельна громада може використовувати удосконалений електронний підпис протягом всього періоду воєнного стану та ще шести місяців з дня його припинення чи скасування. Станом на дату написання цієї статті воєнний стан в Україні встановлено до 05:30 хв 23.08.2022.

Нагадаємо нормативно-правову базу, яка регулює використання електронного підпису в публічних закупівлях. Так, частиною 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій / пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Згідно зі статтею 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України «Про електронні довірчі послуги».

Пунктом 23 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» передбачено, що кваліфікований електронний підпис (далі — КЕП)  — удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Під час перевірки електронного підпису відображається «тип підпису: кваліфікований» і «тип носія особистого ключа: захищений».

Пунктом 44 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» визначено, що удосконалений електронний підпис (далі — УЕП)  — електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Під час перевірки електронного підпису відображається «тип носія особистого ключа: незахищений» і «тип підпису: удосконалений».

Пропонуємо скористатися онлайн-сервісом перевірки кваліфікованого електронного підпису чи печатки для електронних документів, що доступний на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Інструменти» — «Електронні підписи».

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2022 № 617 затверджено зміни, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2022 № 300, зокрема:

  1. на період воєнного стану на території України та протягом місяця з дня його припинення чи скасування формування нових сертифікатів раніше засвідчених відкритих ключів для користувачів електронних довірчих послуг може здійснюватися кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг автоматично, без особистої присутності таких користувачів.

    При цьому раніше сформований сертифікат скасовується, сукупний строк дії раніше сформованого сертифіката та нового сертифіката не повинен перевищувати три роки, а строк дії нового сертифіката користувача електронних довірчих послуг не повинен перевищувати строку дії власного кваліфікованого сертифіката відкритого ключа надавача електронних довірчих послуг;
  2. на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та / або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Використовуйте в роботі зразки додаткових угод щодо зобов’язань за договорами в умовах воєнного стану, які розміщені на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Зразки документів» категорії «Воєнний стан» — «Договори та додаткові угоди», зокрема приклад договору про закупівлю товару за Постановою № 169.

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».

Якщо ж є бажання відволіктися, але з користю, до вашої уваги тести на порталі Радника! Група компаній «Радник» розробила цікаві тести, зокрема й щодо закупівель у період воєнного стану, які будуть корисні як учасникам, так і замовникам сфери закупівель. Дізнайся більше та переконайся у своїх знаннях із закупівель!

Якщо у вас виникають проблеми з використанням електронного підпису, різні варіанти виходу з таких ситуацій ми детально описали в статті «Найчастіші помилки під час роботи з електронними ключами та шляхи їх вирішення».

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».