- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Щодо публікації договору про експертизу та проведення капітального ремонту

Питання передплатника порталу.

— Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, чи потрібно публікувати договір про експертизу технічного стану лікарняного ліфта? Та чи потрібно проводити закупівлю на капітальний ремонт лікарняного ліфта (аварія ліфта)?

Відповідь редакції порталу RADNUK.COM.UA.

— Вітаємо! У разі якщо ви здійснюєте закупівлю відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі — Закон), то, згідно з пунктом 25 частини 1 статті 1 Закону публічна закупівля (далі — закупівля), — придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, установленому цим Законом. 

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону договір про закупівлю — господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. 

Разом із цим перелік випадків, на які не поширюється дія Закону для замовників, визначено в пункті 4 частини першої статті 2 Закону, а для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, додатково визначено частиною шостою статті 3 Закону. Цей перелік випадків є вичерпним. В інших випадках замовник здійснює закупівлю в один із способів, керуючись вартісними межами, що встановлені Законом. 

Отже, послуги експертизи технічного стану лікарняного ліфта підпадають під дію Закону, їх потрібно вносити до річного плану та здійснювати їх закупівлю, враховуючи вартісні межі предмета закупівлі. 

Те ж саме стосується й капітального ремонту, він також підпадає під дію Закону, тож і його потрібно вносити до річного плану та здійснювати закупівлю, враховуючи вартісні межі предмета закупівлі, передбачені статтею 3 Закону. Завантажуйте таблицю «Вартісні межі в публічних закупівлях».

У разі здійснення закупівель відповідно до постанови Кабміну «Про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану зі змінами» (далі — Постанова 169), у разі здійснення закупівель, вартість яких не перевищує 50 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель, замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, не вносить інформацію про такі закупівлі до річного плану та не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Закупівлі від 50 тис. за Постановою 169 не включають до річного плану закупівель. За результатами їх здійснення в електронній системі закупівель замовник / державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та всі додатки до нього не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

Якщо ви ще не вирішили, яким чином ви здійснюєте закупівлі в період воєнного стану, то обов’язково ознайомтеся зі статтею «Дві сторони закупівельників: ті, що здійснюють закупівлі за Законом, та ті, що закуповують згідно з Постановою № 169».

Детально — у статтях щодо алгоритмів за Постановою 169:

—«Алгоритм проведення закупівель до 50 тис. грн без використання електронної системи під час воєнного стану»;

— «Алгоритм проведення публічних закупівель від 50 тис. грн за Постановою № 169».

За нагоди використовуйте приклади документів для призначення особи, відповідальної за здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану.

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA в розділі  «Воєнний стан».