- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Практика ДАСУ щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації

Сьогодні пропонуємо добірку моніторингів, проведених Державною аудиторською службою України (далі — Держаудитслужба/ДАСУ) щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації. Найчастішими помилками, які виявлять аудитори в цій частині, є незаповнення учасником всієї інформації у довідці про персонал за формою замовника, неточності в наданих учасниками медичних книжках та недостатня кількість персоналу для надання послуг/виконання робіт. Детальніше — у матеріалі.

Моніторинг UA-M-2023-01-24-000088, оголошення UA-2022-11-02-010428-a

Моніторингом встановлено, що відповідно до Додатка 1 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації (ТД) учасники повинні надати, зокрема:

Учасником ТОВ «Ф» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно з якою учасник повідомляє про наявність у нього чотирнадцяти працівників. Також учасником ТОВ «Ф» у складі тендерної пропозиції надано особові медичні книжки на працівників, які будуть залучені до надання послуг закупівлі, саме стосовно чотирнадцяти працівників, які зазначені у довідці.

Проте у наданій учасником ТОВ «Ф» у складі тендерної пропозиції особовій медичній книжці кухаря Жугана В. М. відсутні сторінки з чинними датами проходження медогляду, чим не дотримано вимоги Додатка 1 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» до ТД.

ТОВ «Ф» листом повідомило, що здійснює постійний контроль за проходженням його працівниками чергового медичного огляду та, проаналізувавши подані у складі тендерної пропозиції документи в межах закупівлі UA-2022-11-02-010428-a, встановило, що при підготовці тендерної пропозиції було допущено технічну помилку, яка полягає в тому, що у складі тендерної пропозиції була надана попередня особиста медична книжка кухаря, в той час як станом на момент подання тендерної пропозиції у кухаря була наявна вже нова особиста медична книжка серії 12ААВ № 775395.

Пояснення не спростовує факту встановленого порушення.

Отже, замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Ф» у зв’язку з невідповідністю кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та допустив його до аукціону.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за рамковою угодою, у тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності рамкової угоди.

Моніторинг UA-M-2024-03-18-000015, оголошення UA-2024-03-05-013921-a

Моніторингом під час дослідження тендерної пропозиції переможця встановлено її невідповідність вимогам тендерної документації замовника. Так, відповідно до пункту 2 Додатка 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії) для підтвердження інформації, наведеної у довідці, учасник має надати скановані оригінали особистих медичних книжок осіб, зазначених учасником у довідці за формою 2, з обов’язковою відміткою про проходження медичного обстеження, що завірена печаткою медичного закладу.

Перевіркою наданих учасником сканованих оригіналів особистих медичних книжок встановлено, що в медичній книжці Курти В. В. зазначена дата проходження медичного обстеження 30.01.2024, однак інформація щодо проходження ним медичного обстеження з відміткою про проходження медичного обстеження, що завірена печаткою медичного закладу, відсутня.

Крім того, відповідно до форми 2 Додатка 1 до ТД (кваліфікаційні критерії), у довідці про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учаснику потрібно в колонці 3 через «/», як передбачено у колонці (кваліфікація/необхідні знання/досвід), крім кваліфікації вказати необхідні знання та досвід, однак учасником зазначена інформація не вказана.

Відповідно до пункту 43 Особливостей у разі, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Замовник не надав учаснику 24 години на виправлення невідповідностей, що призвело до порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей в частині невідхилення тендерної пропозиції учасника.

Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, замовник відміняє відкриті торги.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни торгів.

Моніторингом встановлено, що умовами ТД замовник визначив кваліфікаційний критерій «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» з метою своєчасного виконання всього об’єму робіт на об’єкті.

Учасником ФОП В надана довідка від 30.11.2023 № 115, де зазначена наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, у кількості одинадцяти осіб.

Відповідно до технічних умов строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг — 31.12.2023. Таким чином, фахівці ФОП В виконають роботи протягом грудня-2023.

Відповідно до підсумкової відомості ресурсів, наданої учасником, яка складена відповідно до Додатка 4 до ТД, витрати труда робітників-будівельників становлять 6088,06 людино-годин.

Відповідно до статті 50 Кодексу законів про працю України нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Згідно з нормами тривалості робочого часу на 2023 рік при 40-годинному робочому тижні тривалість робочого часу за грудень становить 168 годин. Тобто 168 х 11 = 1848 людино-годин — фактичні витрати труда робітників. Розбіжність між фактичними витратами труда робітників та витратами труда робітників, які зазначено у підсумковій відомості ресурсів, становить 4240,06 людино-годин (6088 – 1848). Враховуючи зазначене, в учасника не вистачає людей для виконання робіт замовника.

Отже, учасником ФОП В для підтвердження кваліфікаційного критерію надана інформація, яка не відповідає вимогам замовника, які зазначені в тендерній документації.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо припинення зобов’язань за договором.

Моніторинг UA-M-2024-03-11-000005, оголошення UA-2024-02-22-004711-a

Моніторингом, зокрема, встановлено, що в Додатку 1 до ТД для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, замовник вимагає від учасника надати довідку в довільній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

У своїй тендерній пропозиції учасник ФОП М надав довідку, відповідно до якої інформує про наявність двох кухарів, тоді як згідно з Додатком 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД передбачається надання послуг з організації харчування в тринадцяти закладах дошкільної освіти та десяти закладах загальної середньої освіти. Водночас згідно з пунктом 6.3.2 Додатка 4 «Проєкт договору про закупівлю послуг з організації харчування» виконавець зобов’язаний забезпечити необхідну кількість кваліфікованого персоналу для надання послуг з харчування дітей у відповідних закладах освіти.

Враховуючи вищевказане, слід вважати, що два працівники не є необхідною кількістю кваліфікованого персоналу для надання послуг з харчування дітей у 23 закладах освіти. Таким чином, учасником ФОП М не підтверджено кваліфікаційного критерію процедури закупівлі, а саме «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом скасування рішення про визначення переможця торгів ФОП М.

Висновок

Якщо замовник вимагає надати медичні книжки з чинними датами проходження медогляду, а в документах, наданих учасником, відсутня така інформація, замовник може надати 24 години на виправлення, а в разі невиправлення невідповідностей відхилити тендерну пропозиції такого учасника.

Дата проходження медичного обстеження у медичній книжці має бути з відміткою про проходження медичного обстеження та завірена печаткою медичного закладу. У довідці про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації за формою, встановленою замовником, має бути заповнена вся відповідна інформація. Тож у разі незаповнення всіх полів у довідці/відсутності у медичній книжці печатки медичного закладу про проходження медичного обстеження замовник надає учаснику 24 години на виправлення невідповідностей

Кількість персоналу, що планується залучити до робіт, має відповідати підсумковій відомості ресурсів та в учасника має вистачати людей для виконання робіт замовника у передбачений строк.

За нагоди скористайтеся шпаргалкою щодо визначення предмета закупівлі.

На порталі є книга «Моніторинг закупівель за Особливостями № 1178» — збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями за Особливостями: