- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Послуги з реєстрації транспортного засобу — закупівля в розумінні Закону «Про публічні закупівлі»?

Питання передплатника порталу:

Відповідь редакції порталу RADNUK.COM.UA:

Відповідно до частини 5 статті 3 Закону чітко визначено випадки, на які не поширюється дія Закону. У разі, якщо ваша закупівля не підпадає під дію даної норми Закону, ви зобов’язані дотримуватися вимог Закону в частині застосування необхідного виду закупівель із врахуванням вартісних меж.

Крім того, відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України «Про адміністративні послуги» (далі — Закон про АП) адміністративна послуга — результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та / або обов’язків такої особи відповідно до закону.

Замовники публічних закупівель найчастіше стикаються з такими видами адміністративних послуг, як:

Згідно зі статтею 5 Закону про АП виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються:

  1. найменування адміністративної послуги та підстави для її одержання;
  2. суб’єкт надання адміністративної послуги та його повноваження щодо надання адміністративної послуги; 
  3. перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги;
  4. платність або безоплатність надання адміністративної послуги;
  5. граничний строк надання адміністративної послуги;
  6. перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги. Адміністративні послуги визначаються виключно законом.

Відповідно до частин 1, 2 статті 3 Закону про АП законодавство у сфері надання адміністративних послуг складається з Конституції України, цього та інших законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері надання адміністративних послуг. Надання адміністративних послуг здійснюється відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених законами, які регулюють суспільні відносини у відповідних сферах, зокрема Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності».

Як бачимо, в адміністративних послугах від класичних «послуг», укладення договорів щодо яких регулюється Цивільним та Господарським кодексами України (далі — ЦКУ та ГКУ), — одне лише слово в назві й більше нічого спільного. Інакше кажучи, адміністративні послуги не є різновидом послуг у розумінні ЦКУ та ГКУ, оскільки положення цих кодексів взагалі не поширюються на відносини з приводу надання адміністративних послуг, про що прямо вказано у частинах 1, 2 статті 3 Закону про АП.

У зв’язку з викладеним доходимо очевидного і зручного для всіх замовників висновку: Закон не поширюється на адміністративні послуги, оскільки предмет його регулювання не становлять відносини у сфері надання адміністративних послуг.

Пам’ятаймо, що на порталі є добірка корисних інструментів та ресурсів, які ми дбайливо зібрали для вашої зручності у матеріалі “Перелік корисних посилань під час воєнного стану.

На порталі RADNUK.COM.UA з’явився новий приклад додаткової угоди на розірвання договору (обставини, за які жодна із сторін не відповідає), за потреби використовуйте.

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».