- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Підтвердження інформації про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів під час воєнного стану

Замовники й учасники вже звикли, що інформація про відсутність чи наявність заборгованості зі сплати податків та зборів (обов’язкових платежів) учасника, якого замовник визначив переможцем процедури закупівлі та прийняв рішення укласти з ним договір, згідно з Порядком взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, затвердженим спільним наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та Міністерства фінансів України від 17.01.2018 № 37/11,  формується Державною податковою службою автоматично та оприлюднюється в електронній системі закупівель.

Станом на дату написання цієї статті у зв’язку з воєнними діями на території України цей функціонал не працює та відповідна інформація не відображається. Тому в замовника, і тим більше в учасника, виникає запитання, як бути в цій ситуації? Знайдете відповідь далі.

Як отримати довідку про відсутність заборгованості в органах ДПС?

Документом, який містить необхідну нам інформацію, є довідка про відсутність заборгованості з платежів,  контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Ця довідка видається за Порядком надання довідки  про відсутність заборгованості з платежів,  контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554 (далі — Порядок № 733).

Контролюючі органи, на які покладено контроль за справлянням податків і зборів (обов’язкових платежів), а саме органи державної податкової служби, сьогодні працюють у штатному режимі.

Згідно з  Порядком № 733 довідка видається на підставі заяви встановленої форми, яку учасник процедури закупівлі подає безоплатно в паперовій або електронній формі. Паперова форма заяви подається до органу ДПС за основним місцем обліку такого платника.

Електронна форма надсилається на адресу контролюючого органу через приватну частину електронного кабінету, що розміщений за посиланням, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг»«Про електронні довірчі послуги», тобто підписується електронним підписом.

Електронна форма надсилається дуже просто. Для цього необхідно:

Рис. 1
Рис. 2
Рис. 3

Все, далі очікуємо довідку.

Перевірка інформації здійснюється за даними інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС на дату формування довідки з урахуванням  наявності / відсутності податкового боргу та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника. На підставі перевірки інформації уповноваженим органом, до якого її було подано, готується необхідна довідка. Термін дії довідки становить 10 календарних днів.

Учасник може отримати довідку в паперовій або електронній формі, про що учасник повинен також зазначити в заяві. Довідка або відмова в наданні довідки готуються уповноваженим органом протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання заяви органом, до якого її було подано.

На практиці, навіть у час війни, довідка готується швидко. Так, для реального прикладу, електронний запит на видачу довідки направлено 07.04.2022, а електронну форму довідки отримано 08.04.2022.

Підписану та завірену відбитком печатки довідку в паперовій формі заявник отримує безпосередньо в органі, до якого було подано заяву.

Електронну форму довідки учасник отримує у приватній частині електронного кабінету. Ця форма довідки надсилається уповноваженим органом з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Проте при завантаженні такої форми довідки, отриманої зазначеним вище способом, буде отримано електронний документ, який містить лише номер документа, дату його видачі та код ЄДРПОУ чи РНОКПП (індивідуальний податковий номер фізичної особи) заявника для здійснення автентифікації інформації, зазначеної в довідці. Інших відміток здійснення автентифікації, у т. ч. QR-коду, немає. Окремо завантажити електронні підписи підписантів довідки в цьому випадку неможливо.

Важливо: учасник самостійно може здійснити завантаження електронної форми довідки, яка містить QR-код для здійснення автентифікації інформації, а також електронні підписи підписантів документа, через вебсайт «Електронний кабінет» ДПС в розділі «Реєстри» підрозділі «Довідка про відсутність заборгованості» за посиланням (Рис. 4).

Рис. 4

Після чого заповнити усі поля, а саме код ЄДРПОУ/РНОКПП, де зазначається ЄДРПОУ юридичної особи або РНОКПП фізичної особи, залежно від того, хто є заявником; номер, що є номером довідки, та дату, що є датою видачі документа (Рис. 5).

Рис. 5

Потім необхідно натиснути кнопку «Пошук». Після цього внизу сторінки з’явиться відповідна електронна довідка про відсутність заборгованості з платежів,  контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, яка містить QR-код. Натиснувши кнопку «скачати», можна завантажити довідку, а також електронні підписи підписантів.

Таким чином, здійснивши ці прості маніпуляції, учасник може навіть у період воєнного стану отримати довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів. Слава Україні! Та не забудьте ознайомитись на порталі RADNUK.COM.UA з такими публікаціями: