- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Оновлено додатки до ТД стосовно витребування інформації про країну походження й обставини непереборної сили

Після завершення дії договору про закупівлю, укладеного за результатом проведення спрощеної закупівлі чи процедури, або його виконання в повному обсязі відповідно до пункту 12 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII протягом 20 робочих днів замовник повинен оприлюднити звіт про виконання такого договору про закупівлю.

Згідно з пунктом 13 частини 1 статті 42 Закону 922, звіт про виконання договору про закупівлю повинен містити, зокрема, інформацію про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі — у разі закупівлі товару.

Порада: уповноваженій особі слід завчасно потурбуватись про надання інформації щодо країни походження товару, наприклад у складі тендерної документації вимагати від учасника специфікацію товару, яка б містила, зокрема, країну та місце походження товару (у кінці статті ви матимете можливість завантажити приклади документів).

Ця інформація буде доцільною для забезпечення належного виконання нормативно-правових актів, якими встановлено так би мовити ембарго щодо ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації чи з тимчасово окупованих регіонів України, зокрема за:

Детальніше про це читайте в публікаціях «Ембарго на імпорт “MadeinRussia” і не тільки: заборона ввезення товарів із РФ у питаннях-відповідях» та «Обмеження відносин сторін зобов’язань у зв’язку з агресією Російської Федерації».

Стосовно обставин непереборної сили. Зважайте на те, що відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України, умов договору про закупівлю сторона такого договору про закупівлю може бути звільнена від штрафних санкцій (штраф / пеня / неустойка) за невиконання або неналежне виконання умов договору про закупівлю у зв’язку з обставинами непереборної сили.

Частиною 2 статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР встановлено визначення форс-мажорних обставин.

У період правового режиму воєнного стану в умовах договору про закупівлю слід також брати до уваги обставини непереборної сили, зокрема військової агресії російської федерації проти України, за виникненням яких сторони договору про закупівлю звільняються від відповідальності за невиконання чи неналежне виконання умов договору про закупівлю (у кінці статті ви матимете нагоду завантажити приклади документів з урахуванням цього нюансу).

Конкретніше про дане питання читайте в статті «Воєнний стан як форс-мажор: що й до чого?».

На обставини, описані вище, редакція порталу RADNUK.COM.UA зважила в оновлених взірцях документів, що розміщені в підрозділі «Зразки документів замовникам» розділу «Зразки документів», зокрема:

  1. У категорії «Спрощена закупівля» — приклад оголошення про проведення спрощеної закупівлі з вимогами до учасника.
  2. У категорії «Відкриті торги» — додаток 2 та додаток 3 до тендерної документації.
  3. У категорії «Міжнародні торги» — додаток 2 та додаток 3 до тендерної документації.

Читайте також на порталі RADNUK.COM.UA такі публікації:

— «Як стороні договору повідомити іншу сторону про форс-мажорні обставини?»;

— «Недотримання порядку інформування про форс-мажор та висновки ТПП як неналежні докази у справі про продовження термінів»;

— «Як замовнику вказувати країну походження товару?».