- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Обґрунтування за Постановою № 710 та закупівлі за Постановою № 169

Питання передплатника порталу.

Відповідь експерта.

Пропоную спершу проаналізувати нюанси оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710, оскільки дуже важливо відповісти на питання, до яких саме видів закупівель застосовуються норми Постанови № 710, а вже потім розібратися, чи потрібні відповідні обґрунтування для закупівель, які проводяться за Постановою № 169.

Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710

Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:

по-перше, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;

по-друге, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.

Для детального вивчення норм Постанови № 710 та внесених до неї змін Постановою № 1266 стане у пригоді стаття «З 19.12.2020 Уряд посилює вимоги щодо прозорого та ефективного використання коштів» на порталі RADNUK.COM.UA. Для визначення, чи потрібно саме вам оприлюднювати таке обґрунтування, ознайомтеся з матеріалом «Оприлюднення інформації про предмет закупівлі на вебсайті: кого із замовників стосується дана вимога?».

Для практичного виконання Постанови № 710 користуйтеся розробленими прикладами обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за посиланнями:

Для яких видів закупівель застосовуються норми Постанови № 710?

Приписами Постанови № 710 передбачено «…оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».

Таким чином, обов’язок оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, розміру бюджетного призначення стосується виключно конкурентних процедур закупівель та переговорної процедури закупівлі. До конкурентних процедур закупівель, згідно  зі статтею 13 Закону, відносяться:

Читайте на порталі RADNUK.COM.UA  статтю  «Які види закупівель охоплює вимога Постанови № 1266».

Норми Постанови № 710 та закупівлі за Постановою № 169

Постанова № 169 не передбачає проведення процедур закупівель та, відповідно, під час оголошення спрощених закупівель та / або оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відсутній обов’язок, визначений Постановою № 710, щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, розміру бюджетного призначення.

Важливо! Забезпечення наявності обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості здійснюється щодо всіх публічних закупівель (процедур закупівель, спрощених закупівель, договорів, укладених без використання ЕСЗ) починаючи з 19.12.2020 особою, що визначається розпорядчим рішенням самого замовника.

З чого слідує, що незважаючи на відсутність обов’язку оприлюднення відповідного обґрунтування, під час оголошення спрощених закупівель та / або оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник має таке обґрунтування підготувати та зберігати.

Радимо також ознайомитися зі статтею на порталі RADNUK.COM.UA «Постанова № 1266: коли обґрунтування не оприлюднюємо, але зберігаємо».

Висновок

На момент написання матеріалу Постанова № 710 та  Постанова № 169 є чинними. Вимоги Постанови № 710 стосуються саме конкурентних процедур закупівель, та, відповідно, під час оголошення спрощених закупівель та / або оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, за Постановою № 169 відсутній обов’язок, визначений щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, розміру бюджетного призначення. Водночас замовник має підготувати відповідне обґрунтування та зберігати цей документ.

Нагадаємо, що на порталі RADNUK.COM.UA є електронна книга «Виконання Постанови № 1266 щодо оприлюднення обґрунтувань», у якій зібрана корисна інформація для успішного обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710 та внесених до неї змін Постановою №1266. Дивіться, як швидко знайти цю книгу:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».