- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Нові алгоритми закупівель в умовах воєнного стану від 22.03.2022 за Постановою № 169

28.02.2022 Кабміном прийнято Постанову про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169). Зверніть увагу, що з 28.02.2022 в Постанову № 169 було внесено зміни п’ять разів:

Постановою від 02.03.2022 № 176;

Постановою від 04.03.2022 № 195;

Постановою від 05.03.2022 № 201;

Постановою від 16.03.2022 р. № 290;

— Постановою від 20.03.2022 р. № 335

На порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Правова база» — «Постанови» розміщено Постанову № 169 з урахуванням усіх вищенаведених змін.

Отже, останні зміни до Постанови № 169 було внесено 05.03.2022. Далі проаналізуємо зміни та розглянемо алгоритм закупівель за Постановою № 169 з усіма змінами.

Алгоритм закупівель за Постановою № 169 зі змінами

  1. Необхідно затвердити переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг, які  визначаються рішеннями замовників / державних замовників, що здійснюють такі закупівлі.

! щодо рішення замовника. Рекомендуємо на підприємстві зробити наказ про затвердження переліків та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг. Наказ — це розпорядчий документ, який видає керівник підприємства на правах єдиноначальності на підставі та на виконання чинних нормативно-правових актів, розпорядчих документів та директивних листів організацій вищого рівня або за власною ініціативою чи ініціативою структурних підрозділів підприємства. Протокол уповноваженої особи або відповідальної особи для затвердження переліків та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг не підходить, оскільки протоколом уповноважена особа або відповідальна особа одноосібно приймає рішення.

2. Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель.

3. За результатами здійснення закупівель в електронній системі закупівель замовник / державний замовник оприлюднює:

Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

!щодо того, хто оприлюднює. У Постанові № 169 не зазначено, хто саме займається закупівлями під час воєнного стану, тому в замовника такими закупівлями може займатися будь-яка службова (посадова) особа замовника, яка має можливість працювати під час воєнного стану.

!щодо строку не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях: вважаємо, що замовники можуть оприлюднювати звіт навіть у день укладання договору, оскільки в Постанові № 169 зазначено: не пізніше ніж, а стосовно того, чи можливо оприлюднити раніше, не встановлено. Але для безпеки інформації і також обмежень для певних замовників в оприлюдненні інформації рекомендуємо краще дану інформацію оприлюднити з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні.

!щодо інформації з обмеженим доступом. Згідно з частиною 1 статті 21 Закону України «Про інформацію»  інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.

! згідно з частиною 4 статті 21 Закону України «Про інформацію» до інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені такі відомості:

1) про стан довкілля, якість харчових продуктів і предметів побуту;

2) про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні ситуації, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці людей;

3) про стан здоров’я населення, його життєвий рівень, включаючи харчування, одяг, житло, медичне обслуговування та соціальне забезпечення, а також про соціально-демографічні показники, стан правопорядку, освіти і культури населення;

4) про факти порушення прав і свобод людини, включаючи інформацію, що міститься в архівних документах колишніх радянських органів державної безпеки, пов’язаних з політичними репресіями, Голодомором 1932-1933 років в Україні та іншими злочинами, вчиненими представниками комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів;

5) про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб;

5-1) щодо діяльності державних та комунальних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді, а також господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарському товариству, частка держави або територіальної громади в якому становить 100 відсотків, що підлягають обов’язковому оприлюдненню відповідно до закону;

6) інші відомості, доступ до яких не може бути обмежено відповідно до законів та міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

!також згідно зі статтею 6 Закону «Про доступ до публічної інформації»:

! під час здійснення передбачених цією постановою закупівель:

— замовники повинні, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель;

— державні замовники у сфері оборони повинні, відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі», дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель:

Крім того, рекомендуємо  кожному замовнику, який зараз здійснює та планує закупівлі, в першу чергу займатися закупівлями, які терміново необхідні під час воєнного стану. Поточні ремонти приміщень, техніки та інші закупівлі, які можуть почекати, краще поки відкласти. Що робити з такими закупівлями, читайте в матеріалі «Що робити з діючими закупівлями під час воєнного стану?».

Також зверніть увагу на лист Мінекономіки вих. № 3304-04/9225-06 від 04.03.2022 «Щодо здійснення закупівель у період воєнного стану», у якому зазначено, щодля належного забезпечення потреб під час дії правового режиму воєнного стану в Україні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, керуючись Постановою № 169.

У такий важкий для нашої Країни час головне — зробити усе можливе, щоб прогнати ворога!

Піклуйтеся про себе та своїх близьких, усім мирного неба над головою, усе буде Україна! Слава Україні! Героям слава!