- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Як швидко визначити ринкові ціни товарів у запитах пропозицій постачальників у Прозорро Маркет

Щоб визначити очікувану вартість предмета закупівлі, уповноважені особи використовують різні методи. Раніше хтось аналізував ціни в Прозорро Маркет. Утім, зараз така можливість відсутня. Але є хороша альтернатива! Проаналізувати ціни можна в аналітичному модулі BI Prozorro. А далі покажемо як.

Аналіз цін у Прозорро Маркет

Щоб визначити очікувану вартість закупівлі, замовнику потрібно знати, за якими цінами закуповують потрібний їм товар. Це можна зробити різними способами, зокрема:

А для товарів, що купують за допомогою запиту пропозицій постачальників (ЗПП), є швидший варіант. За декілька хвилин у спеціальному додатку «Аналіз цін у Prozorro Market» в аналітичному модулі BI Prozorro ви можете вибрати товари із тими характеристиками, що цікавлять саме вас, і переглянути:

  1. медіанну ціну — тобто середню ціну без урахування аномально високих і низьких значень;
  2. мінімальну і максимальну ціни, на які можна розраховувати;
  3. тенденції цін на цей товар.

У додатку зібрані дані про всі успішні ЗПП, тож ви дізнаєтеся ціни саме тих постачальників, які працюють на ринку публічних закупівель. 

Як саме дослідити ціни — розберемо на прикладі далі.

Приклад дослідження ціни в Прозорро Маркет 

Уявімо, що нам треба купити невеликі бурячки, тож шукати ціни будемо саме на цей товар. Для цього на листі «Ціни товарів» зробимо декілька відборів:

І ось ми вже знаємо, що за останні два місяці буряк першого ґатунку купили через запит цінових пропозицій 55 разів, в середньому по 9,50 грн/кг. При цьому в серпні ціна була трохи нижчою — 8,26 грн/кг. Це — базова аналітика, а далі розповідаємо ще декілька корисних можливостей аналітики цін.

Діаграма ліворуч — інтерактивна. Кожна кулька на графіку означає конкретну закупівлю, ідентифікатор якої ви можете побачити, якщо наведете на неї курсор. Згори діаграми можна вибрати, щоб дані відображалися за днями оголошення лота. Так зручніше дивитися, чи є тенденція на зростання або спадання ціни протягом останнього часу, щоб врахувати це у вартості своєї закупівлі. 

Ба більше, ви можете звузити вибірку, якщо обведете потрібні вам кульки на графіку. Наприклад, ви побачили, що йде тенденція до зниження ціни, і є сенс дивитися закупівлі за останні кілька тижнів. Для цього клацніть по ньому, виберіть інструмент “Ласо” та обведіть потрібні кульки.

Радимо також подивитися, які специфічні умови були у закупівлях з нетипово високими чи низькими цінами. Тоді ви зможете оцінити, чи є у ваших лотів якісь особливості, що можуть суттєво вплинути на кінцеву вартість. 

Якщо у вас виникнуть запитання щодо інструмента в аналітичному модулі BI Prozorro — пишіть на пошту bi@ti-ukraine.org чи в групу “Аналітичні інструменти Prozorro” на Facebook. Бажаємо вдалої аналітики!

Цю публікацію підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її вміст є виключною відповідальністю Transparency International Ukraine і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу.

Рекомендуємо користуватись електронною книгою “Прозорро Маркет з прикладами документів” для здійснення швидких закупівель: