- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

ДАСУ у вересні активно перевіряє переговорні процедури

Продовжуємо аналітику моніторингів, які проводить Державна аудиторська служба України (далі — Держаудитслужба). Останнім часом Держаудитслужба активно перевіряє переговорні процедури закупівлі. У матеріалі розглянемо, на що потрібно звернути увагу замовникові.

Нагадаємо, що частиною 1 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.

Повідомлення про намір укласти договір не містить документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури

Моніторинг UA-M-2022-09-13-000034 від 13.09.2022, оголошення UA-2022-09-01-007837-a

За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що замовник застосував переговорну процедуру закупівлі на підставі пункту 1 частини 2 статті 40 Закону (двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом).

При цьому на порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір не містить документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, наприклад звітів про результати проведення процедури закупівлі.

Згідно з пунктом 2 частини 8 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом вжиття заходів, передбачених пунктом 2 частини 8 статті 40 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).

Пам’ятка: завантажувати підтвердні документи необхідно за будь-яких підстав застосування переговорної процедури закупівлі.

Моніторинг UA-M-2022-09-12-000055 від 15.09.2022, оголошення UA-2021-10-22-001125-a

У повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2021-10-22-001125-a наявні підстави щодо застосування переговорної процедури закупівлі замовником, однак відсутні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це передбачено пунктом 8 частини 6 статті 40 Закону, з ТОВ «Газопостачальна компанія „Нафтогаз Трейдинг“» з підстав, визначених пунктом 3 частини 2 статті 40 Закону (виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних із негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендеру).

Тобто, з урахуванням наданих замовником пояснень та документів, переговорна процедура закупівлі застосована замовником за наявності умов, передбачених пунктом 3 частини 2 статті 40 Закону, проте з порушенням вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів з недопущення вказаних порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного (викладених) у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Замовник не оприлюднив додатки до договору та звіт про виконання договору про закупівлю

Моніторинг UA-M-2022-09-14-000054 від 15.09.2022, оголошення UA-2021-09-22-012333-b

На порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону замовник не оприлюднив додатки до договору від 04.10.2021 № 39/10 (далі — Договір), які згідно з пунктом 12.1 Договору є невід’ємною частиною цього Договору, а саме: додаток № 1 — Договірна ціна, додаток № 2 — Календарний план виконання робіт, додаток № 3 — План фінансування робіт.

На порушення вимог пункту 12 частини 1 статті 10 Закону замовник не оприлюднив звіт про виконання договору про закупівлю.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель додатків до договору від 04.10.2021 № 39/10 та звіту про виконання договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі

Моніторинг UA-M-2022-09-12-000061 від 15.09.2022, оголошення UA-2021-10-29-006512-a

У повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2021-10-29-006512-a наявне обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, проте відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, як це передбачено пунктом 8 частини 6 статті 40 Закону.

Відповідні документи на підтвердження підстав застосування переговорної процедури закупівлі надані замовником 14.09.2022 на запит Держаудитслужби від 12.09.2022 під час проведення моніторингу шляхом завантаження в електронну систему закупівель.

З огляду на викладене вище, з урахуванням наданих замовником пояснень та документів, переговорна процедура закупівлі застосована замовником за наявності умов, передбачених пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону, проте з порушенням норм пункту 8 частини 6 статті 40 Закону.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та відсутність механізму їх усунення Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Висновки

Якщо замовник застосував переговорну процедуру закупівлі, то на виконання вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону він має долучити до повідомлення про намір укласти договір документи, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.

Не потрібно також забувати про виконання вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону, за яким замовник повинен оприлюднювати договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення, а на виконання пункту 12 частини 1 статті 10 Закону замовник має оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю.

Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі має також містити експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.

За нагоди використовуйте зразок протоколу про відміну переговорної процедури, а ще більше прикладів документів ви знайдете в розділі «Переговорна процедура».

Нагадуємо, що на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Книги» доступний збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями. Щоб не наступати на «закупівельні граблі» інших замовників, користуйтесь цією електронною книгою. Дивіться, як її знайти:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».