Публічні закупівлі асоціюються з економією державних коштів. Виник стереотип, що перемогти можна лише з мінімальною ціною, і тільки якщо тендерна пропозиція / пропозиція є найнижчою, учасник має конкурентні переваги під час аукціону. Усі учасники насамперед зацікавлені у прибутку, а знижуючи ціну, можна втратити його значну частку. Яким чином виграти тендер з високою ціною та укласти договір про закупівлю з максимальною вигодою, розглянемо у цій статті.
Згідно з частиною 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Отже, на виконання вищезазначеної норми та пункту 10 частини 2 статті 22 Закону замовник має передбачити в тендерній документації перелік критеріїв оцінки та методику оцінки тендерних пропозицій. Щодо спрощених закупівель така вимога встановлена ще й у пункті 10 частини 3 статті 14 Закону.
А тому, беручи участь у процедурі закупівлі / спрощеній закупівлі, варто вивчити, які критерії та методику оцінки передбачив замовник, що й розглянемо далі.
Відповідно до частини 3 статті 29 Закону критеріями оцінки є:
- ціна; або
- вартість життєвого циклу; або
- ціна / вартість життєвого циклу...