- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

5 порад учасникам для перемоги в закупівлі (частина 2)

У лютому було опубліковано першу частину цієї статті. Розповіли про:

1 порада. Тендерна пропозиція = Тендерна документація

2 порада. Кваліфікаційні вимоги

3 порада. Технічні вимоги

Продовження читайте у цьому матеріалі.

4 порада. Формальні помилки

Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їхніх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважають помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки. Замовник може передбачити опис і приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій. До формальних (несуттєвих) помилок замовники можуть  віднести, зокрема:

Звертаю увагу, що перелік формальних (несуттєвих) помилок, які замовник зазначив у своїй тендерній документації, є вичерпним. Але у разі якщо замовник не передбачив формальні (несуттєві) помилки в тендерній документації, то будь-яка помилка, зроблена учасником при підготовці тендерної пропозиції, може бути підставою для її відхилення. Детальніше читайте у статті «Формальні помилки в пропозиціях учасників — можливі проблеми для замовника та учасника» № 12(99) за грудень 2019 року на стор. 29-31.

5 порада. Стежте за змінами, які вносить замовник до тендерної документації

Учаснику необхідно пам’ятати, що замовник має право до кінцевого строку подання тендерних пропозицій внести суттєві зміни до тендерної документації та встановити додаткові вимоги, на які учасник може не звернути  увагу та подасть тендерну пропозицію без урахування зазначених змін, що може призвести до відхилення його пропозиції.

Якщо вимоги ТД замовника не є зрозумілими або неприйнятні, то звертайтесь до замовника по роз’яснення або з вимогою щодо усунення порушень у порядку, визначеному статтею 23 Закону. Якщо ви звернулися до замовника стосовно зміни певного положення тендерної документації або усунення порушень, то у разі погодження з вашими вимогами, перевірте, щоб відповідні зміни були внесені Замовником у ТД, адже відповідь на вимогу чи надання роз’яснення не є частиною тендерної документації.

Розрізняйте поняття дискримінаційна умова та незаконна вимога ТД, бо на стадії подання пропозиції АМКУ розглядає лише скарги щодо наявності дискримінаційних вимог, щоб безрезультатно не втратити час та кошти за подання скарги. Подання тендерної пропозиції учасником без вимог щодо усунунення порушень або  оскарження дискримінаційних умов документації означає згоду учасника з вимогами замовника. Тому скаргу з посиланням на дискримінаційні вимоги документації після аукціону не задовольняють.

Таким чином, найпростіший спосіб убезпечити свою пропозицію від відхилення — це розробити і подати її у повній відповідності до вимог ТД замовника.               

Бажаю всім учасникам успіху, вдалих закупівель!!!