- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Як аналіз ринку може допомогти учаснику?

Зацікавленість у ринку публічних закупівель постійно зростає, з кожним роком усе більше й більше представників бізнесу пробують свої сили у ролі учасників і прагнуть стати постачальниками державних замовників.

Це й недивно, адже публічні закупівлі — це величезний відкритий ринок, який постійно вдосконалюється, має чіткий механізм проведення та контролю з боку держави. До позитивних сторін також можна віднести принципи здійснення публічних закупівель, зокрема добросовісна конкуренція, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Для успішної участі та збільшення шансів на перемогу потенційним учасникам доцільно вивчити ринок публічних закупівель за відповідним предметом, дослідити дії замовника при проведенні попередніх закупівель, так само як і поведінку конкурентів на таких закупівлях.

Аналіз ринку є масштабним звітом щодо окремо взятої категорії товарів, робіт і послуг у Prozorro. Він дозволяє отримати повну інформацію стосовно тендерів, що відбувалися або відбуваються у системі. Пропонуємо розглянути, як провести аналіз ринку, використовуючи технічні можливості майданчика Zakupki.Prom.

Звіт формується за запитами клієнтів і має вигляд excel-файлу.

За якими параметрами може бути сформований звіт? Як уже було зазначено вище, можуть бути відібрані категорії товарів, робіт і послуг. Відбувається це за допомогою класифікатора ДК 021:2015 (див. Рисунок 1).

Рисунок 1

У разі потреби клієнт може запитати декілька категорій (див. Рисунок 2).

Рисунок 2

Яку саме інформацію містить звіт?

Що дозволяє робити звіт?

Враховуючи значний обсяг даних, що містить цей звіт, він може бути потужним інструментом і виконувати одразу декілька функцій (див. Рисунок 3).

По-перше, він дозволяє оцінити об’єм ринку за певною категорією товарів, робіт або послуг. Тобто зрозуміти, скільки тендерів за такою категорією публікується в системі, як часто та наскільки великі очікувані вартості таких закупівель. Це, у свою чергу, дозволить зрозуміти, чи є сенс входити у цю сферу.

По-друге, і це, ймовірно, найбільш суттєво, оцінити своїх потенційних конкурентів. Переглянути, хто саме бере участь у закупівлях, ознайомитись з їхніми пропозиціями та навіть відслідкувати динаміку зниження ціни в аукціоні.

По-третє, побачити, в якій кількості закуповуються товари різними замовниками.

По-четверте, дізнатися, які конкретно замовники переважно купують товари, роботи або послуги з вибраної категорії, та сфокусуватись на моніторингу їхніх тендерів. Це можна зробити через підписку на тендери в особистому кабінеті користувача на нашому майданчику.

Строки післяплати (більшість державних замовників працює за післяплатою) дозволять знайти замовників і тендери, в яких умови найбільш зручні для учасника. Наявність банківських гарантій та іншої додаткової інформації дозволить підготуватись до потенційних вимог замовників і правильно оцінити свої сили.

Рисунок 3

Освоєння ринку публічних закупівель учаснику слід розпочати з його детального аналізу, зокрема шляхом використання інструментів майданчика Zakupki.Prom. Такий аналіз ринку дасть можливість сформувати масштабний звіт щодо окремо взятої категорії товарів, робіт і послуг, який дозволить отримати повну інформацію стосовно тендерів, що відбувалися або відбуваються у системі.

Також на порталі RADNUK.COM.UA читайте: