Про вираз «або еквівалент»: практика АМКУ

Катерина Плашенко
1481
19 Квітня 2021
Про вираз «або еквівалент»: практика АМКУ
1481
19 Квітня 2021

Як визначено пунктами 1 та 4 частини 1 статті 5  Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), серед основних принципів, за якими здійснюються публічні закупівлі, є добросовісна конкуренція, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Щоб не обмежувати коло учасників, замовник у технічних вимогах до предмета закупівлі не повинен посилатися на конкретну марку / виробника / тощо,  але якщо таке посилання необхідне, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент», як визначено частиною 4 статті 23 Закону.

Із замовником зрозуміло, а як бути з формулюванням «або еквівалент» учаснику при підготовці тендерної пропозиції? Наприклад, замовник вимагає від учасника надати в складі тендерної пропозиції файл «Тендерна (цінова) пропозиція» за встановленою замовником формою. Від цієї форми учасник відступати не повинен. У  формі «Тендерна (цінова) пропозиція» замовник встановив назву та вказав конкретний предмет закупівлі з виразом «або еквівалент».

Як учаснику правильно заповнити форму «Тендерна (цінова) пропозиція», якщо він пропонує вказаний замовником конкретний предмет закупівлі або якщо пропонує еквівалент. Якщо прибрати вираз «або еквівалент», то з однієї сторони, учасник відступить від форми, а з іншої — як замовник зможе зрозуміти, який саме товар / робота / послуга пропонується до постачання?

Розглянемо точку зору Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного...

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику