- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Помилки переможця: суттєві або ні?

Зіткнулися з цікавим рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) щодо на перший погляд формальних та несуттєвих помилок у тендерній пропозиції переможця.

Рішення Колегії №9209-р/пк-пз від 27.04.2021, оголошення № UA-2021-02-25-007762-b

Замовник провів процедуру закупівлі, у якій взяли участь чотири учасники (див. Рисунок).


Рисунок

Замовник відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію ФОП «К» через те, що не були виправлені виявлені замовником невідповідності в наданих ним документах протягом 24 годин з моменту звернення замовника (пункт 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон)). Після цього замовник визнав переможцем наступного за ціною учасника — ФОП «Т», який начебто відповідає кваліфікаційним критеріям. ТОВ «П» (скаржник) не погодився з рішенням замовника, знайшовши невідповідності у тендерній пропозиції ФОП «Т», та звернувся до Колегії зі скаргою.

Підстава для подання скарги № 1

Позиція скаржника: ФОП «Т» повинен був надати Акт перевірки територіальним органом Держпродспоживслужби складений за результатами державного контролю (інспектування) щодо додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин. Тендерна пропозиція ФОП «Т» містить акт Головного управління Держпродспоживслужби. Однак наданий акт не містить такі сторінки, як опис виявлених порушень вимог законодавства, перелік питань для операторів ринку щодо здійснення контролю за діями (бездіяльністю) посадових осіб компетентного органу тощо, а отже, не відповідає затвердженій Міністерством аграрної політики та продовольства України формі акта. Тендерна пропозиція ФОП «Т» повинна бути відхилена згідно з частиною 1 статті 31 Закону.

Позиція замовника: ненадання останніх сторінок акта не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ФОП «Т». Уся важлива інформація у наданому акті відображена. Замовник впевнився у тому, що учасник пройшов перевірку територіальним органом Держпродспоживслужби (згідно з наданим актом вбачається, що інспектувався (перевірявся) транспортний засіб). Тендерна документація не містила конкретних вимог щодо форми акта. Окрім цього, до відповіді на скаргу замовник додав скановану копію з оригіналу такого акта з усіма сторінками. Допущена помилка є формальною та скарга по даному питанню не може бути задоволеною.

Позиція Колегії: тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності оформлення акта, складеного відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України. У складі ФОП «Т» міститься акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства по харчових продуктах. Скаржник не довів, що акт наданий не в повному обсязі. Враховуючи викладене, відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.

Підстава для подання скарги №2

Позиція скаржника: умовами тендерної документації передбачено, що учасник письмово підтверджує та зазначає, до якого терміну (числа) діє його тендерна пропозиція. ФОП «Т» надав лист-підтвердження дії тендерної пропозиції, відповідно до якого його тендерна пропозиція діє до 10.06.2021. При цьому кінцевий строк подання тендерних пропозицій — 13.03.2021, тобто ФОП «Т» вказав 89, а не 90 днів, що суперечить підпункту 11 частини 1 статті 22 Закону та вимогам пункту 4.1 розділу III тендерної документації. Тендерна пропозиція ФОП «Т» повинна бути відхилена згідно з частиною 1 статті 31 Закону.

Позиція замовника: враховуючи, що кінцевим строком подання тендерних пропозицій було встановлено дату 13.03.2021 і час 00:00, кінцевим строком дії тендерної пропозиції вважаються саме 10.06.2021, що і встановлює саме 90 днів (13 березня рахується як повноцінний день, оскільки по факту прийом тендерних пропозицій завершився 12.03.2021 о 23 годині 59 хвилин). ФОП «Т» вірно визначив строк дії своєї тендерної пропозиції (саме рівно 90 днів, як вимагалось замовником). Скарга по даному питанню не може бути задоволеною.

Позиція Колегії: ФОП «Т» надав лист-підтвердження строку дії тендерної пропозиції (файл «вимоги до постачання овочі.pdf», сторінка 11), де зазначено, що його тендерна пропозиція діє до 10.06.2021, що не відповідає строку дії, який вимагався замовником. Враховуючи наведене, ФОП «Т» не відповідає вимогам, встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону. Враховуючи викладене, замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ФОП «Т» відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.

Коментар редакції

Начебто надання не всіх сторінок акта, який вимагався тендерною документацією, може вважатися підставою для відхилення тендерної пропозиції. Але замовник вважає, що ненадання останніх сторінок документа носить формальний характер. На бік замовника стає і Колегія, яка вважає, що скаржником не доведено, що акт наданий не в повному обсязі, оскільки тендерна документація не містить окремих вимог щодо оформлення цього документа. Таку позицію Колегії можна назвати сталою, про що свідчать неодноразові рішення. Якщо замовник не встановлює окрему вимогу щодо наданого документа, то Колегія переважно не зважає на вибіркову відсутність сторінок.

Стосовно другої підстави зауважимо, що при визначенні учасником строку дії тендерної пропозиції допущена похибка навіть в один день є суттєвою. Учасникам потрібно пам’ятати, що відповідно до підпункту 11 частини 1 статті 22 Закону строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, не може бути менше ніж 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Але у будь-якому випадку учасник повинен уважно вивчити тендерну документацію, якщо умовами тендерної документації передбачений інший строк дії тендерної пропозиції, то учасник обов’язково має це враховувати при підготовці своєї тендерної пропозиції. В іншому випадку тендерна пропозиція учасника може бути відхилена. Адже згідно з пунктом 32 частини 1 статті 1 Закону тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Закликаємо всіх учасників бути уважними та ретельно готувати документи тендерної пропозиції у повній відповідності до вимог замовника.

Наснаги та перемоги у публічних закупівлях! Слідкуйте за оновленнями порталу RADNUK.COM.UA, у нас ще багато цікавого!

Статті за темою на порталі RADNUK.COM.UA: