- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Переговорна процедура: оскаржуємо! Практика АМКУ

Як оскаржити застосування переговорної процедури закупівлі? Сьогодні проаналізуємо, які скарги з цього питання Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — АМКУ) задовольняє, а які ні.

Рішення АМКУ від 01.03.2021 № 3752-р/пк-пз, закупівля № UA-2021-02-11-006956-c

Скаржник вважає, що замовник порушив порядок проведення переговорної процедури закупівлі (далі —  процедура закупівлі) та просить зобов’язати замовника відмінити процедуру закупівлі.

Позиція скаржника

Замовник в порушення статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) безпідставно застосував переговорну процедуру закупівлі, яка повинна використовуватися як виняток, оскільки основною процедурою закупівлі є відкриті торги.

Переговорна процедура може проводитися за умови наявності в замовника документального підтвердження для її застосування згідно з частиною 2 статті 40 Закону. Обґрунтування замовника не містять документального підтвердження наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі — виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендеру. Права та законні інтереси скаржника  були порушені.

Позиція замовника

Замовник, дотримуючись розумних строків, не встигне провести процедуру відкритих торгів та укласти договір  про закупівлю на початку 2021 року для проведення опалювального сезону 2020-2021 року. Як наслідок, опалювальний сезон буде зірваний. Недотримання температурного режиму відповідно до вимог санітарних норм може призвести до пошкодження теплових систем у закладах освіти замовника. Невідповідність повітряно-теплового режиму у навчальних закладах санітарно-гігієнічним нормам є підставою для призупинення навчального процесу та призведе до порушення безпечних умов праці працівників, тим самим буде порушено право останніх, гарантоване статтею 283 Цивільного кодексу України, на охорону життя та здоров’я. Відсутність предмета закупівлі (кам’яного вугілля) має поверхневі ознаки стану надзвичайної ситуації, тобто такої, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, і яка призвела (може призвести) до завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об’єкті, провадження на ній господарської діяльності

Позиція  АМКУ

В діях замовника під час проведення зазначеної переговорної процедури закупівлі виявлені порушення, а саме — безпідставне застосування процедури закупівлі, які вплинули на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі, та які неможливо усунути через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, що є підставою для відміни Процедури закупівлі відповідно до вимог частини восьмої статті 40 Закону.

АМКУ зобов’язав замовника відмінити процедуру закупівлі, скаргу задоволено.

Ознайомитися із рішенням АМКУ, яким не задоволено скаргу учасника щодо неправомірності проведення переговорної процедури закупівлі, варто у статті «Комп’ютерна програма як об’єкт авторського права».

Більше інформації щодо цієї тематики читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Переговорна процедура закупівлі у зв’язку з оскарженням триваючого тендеру».