Майданчики Prozorro: як учаснику вибрати найкращий? Пропонуємо вашій увазі огляд усіх майданчиків, допоможемо учасникам-новачкам у виборі найзручнішого, розглянемо переваги та функціональні можливості майданчиків, переконаємося у нескладному алгоритмі реєстрації, вивчимо тарифи для участі в закупівлях та зупинимося на найкорисніших інструментах для користувачів.
Якщо коротко, то Prozorro — це електронна онлайн-платформа, на якій зберігається інформація про закупівлі товарів, робіт та послуг, які здійснюють замовники відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Це єдиний інформаційний масив, який зберігає дані всіх публічних закупівель.
Розпочати взаємодію замовники та учасники можуть лише через авторизовані електронні майданчики (далі — майданчик), через які замовники та постачальники працюють у системі. Усі дії учасників закупівель здійснюються через особистий кабінет на електронному майданчику. Наведемо вичерпний перелік усіх майданчиків станом на лютий-2024 у таблиці 1 «Майданчики Prozorro».
Таблиця 1 «Майданчики Prozorro»
Назва майданчика | Контактні номери телефонів та електронна пошта | Рівень акредитації | Переваги |
ТОВ «ІТ Контракт» | Пн–Пт 08:00–18:00 (044) 591 12 04 |
|
|
ТОВ «СМАРТТЕНДЕР» | Пн–Пт 08:30–19:30 0 (800) 751 010 Є функція замовлення зворотного зв’язку |
|
|
ТОВ «НЬЮТЕНД» | Пн–Пт 08:00–23:00 (093) 435 61 61 |
|
|
ТОВ «Е-Тендер» | Пн–Пт 08:00–19:00 0 (800) 30 77 55 Є функція замовлення зворотного дзвінка |
|
|
ТОВ «ЗАКУПІВЛІ.ПРО» | Пн–Пт 09:00–18:00 +38 067 827 00 11 +38 050 827 00 11 +38 063 827 00 11 |
|
|
ТОВ «Держзакупівлі.Онлайн» | Пн–Пт 07:00–23:00 (044) 465 91 11 Є функція замовлення зворотного дзвінка |
|
|
ТОВ «ЗАКУПІВЛІ:ЮА» | 24/7 (без вихідних та святкових днів) 0 (800) 30 74 85 |
|
|
ТОВ «Українська універсальна біржа» | Пн–Пт 08:00–20:00 (044) 221 22 02 Є функція замовлення зворотного дзвінка |
|
|
ПП «ТЕНДЕР ОНЛАЙН» | 24/7 (без вихідних та святкових днів) (044) 227 25 77 |
|
|
ТБ «ПУБЛІЧНІ АУКЦІОНИ» | Пн–Пт 08:00–18:00 (044) 390 54 55 |
|
|
ТОВ «ІЗІ.Трейд» | Пн–Нд 9:00–20:00 (044) 523 59 00 |
|
|
ТОВ «Плейтендер» | Пн–Пт 08:30–18:30 0 (800) 330 331 Є функція замовлення зворотного зв’язку |
|
|
Як зареєструватися на майданчику Prozorro
Порядок реєстрації на всіх майданчиках досить схожий та нескладний. Для створення облікового запису учасника на головній сторінці вибраного вами майданчика (вибирайте з таблички 1) необхідно внести дані в поле «Реєстрація», а саме: назву юридичної особи або фізичної особи — підприємця, код ЄДРПОУ/ІПН, юридичну адресу, вказати контактний номер телефону, електронну адресу та відповідальну особу.
Для входу в обліковий запис потрібно створити свій унікальний пароль. Підтвердження про реєстрацію надходить автоматично на вказану вами електронну адресу або у вигляді повідомлення на вказаний вами номер телефону. Крім того, для прискорення реєстрації на майданчику є змога використати КЕП та автоматично заповнити скорочені реквізити учасника.
У таблиці «Як зареєструватися на майданчику Prozorro» наведемо посилання на інструкцію для реєстрації згідно з переліком усіх авторизованих майданчиків.
Таблиця 2. Як зареєструватися на майданчику Prozorro
Назва майданчика | Посилання на інструкцію для реєстрації |
ТОВ «ІТ Контракт» | |
ТОВ «СМАРТТЕНДЕР» | |
ТОВ «НЬЮТЕНД» | |
ТОВ «Е-Тендер» | |
ТОВ «ЗАКУПІВЛІ.ПРО» | |
ТОВ «Держзакупівлі.Онлайн» | |
ТОВ «ЗАКУПІВЛІ:ЮА» | |
ТОВ «Українська універсальна біржа» | |
ПП «ТЕНДЕР ОНЛАЙН» | |
ТБ «ПУБЛІЧНІ АУКЦІОНИ» | |
ТОВ «ІЗІ.Трейд» | |
ТОВ «Плейтендер» |
Пропонуємо розглянути на Рис. 1, яким чином зареєструватися на майданчику IZI.TRADE. Для реєстрації просто вводите у відповідне поле адресу електронної пошти, зазначаєте пароль та повторно підтверджуєте його, погоджуєтесь з договором публічної оферти, політикою конфіденційності та регламентом торгів. Після цього тиснете на кнопку «Продовжити реєстрацію».
Після цього майданчик сповіщає вас, що на вашу електронну пошту відправлено листа з посиланням, по якому необхідно перейти для підтвердження реєстрації.
Після того як ви перейдете за посиланням, ви успішно зареєстровані і можете починати роботу на майданчику.
Погляньте, як зареєструватися на майданчику SmartTender.biz, на Рис. 2. Так само вводите електронну пошту, зазначаєте телефон та контактні дані та визначаєтесь з паролем. Також є можливість скористатися КЕП або УЕП.
Далі вибираєте напрям. Якщо ви учасник та бажаєте брати участь у закупівлях, тиснете на відповідне поле.
Після чого зазначаєте тип суб’єкта господарювання та заповнюєте відповідні дані. І все, реєстрація завершена, можна розпочинати роботу.
Як бачимо, зареєструватися на авторизованому майданчику зовсім нескладно. У разі виникнення складнощів завжди можна зв’язатися з технічною підтримкою майданчика за номером гарячої лінії або за допомогою електронної пошти та отримати оперативну допомогу та відповіді на всі питання, які можуть виникнути.
Якщо перед реєстрацією зателефонувати, спеціалісти майданчика максимально допоможуть вам та навіть можуть запропонувати самостійно заповнити ваші дані.
Завчасна оплата участі в закупівлях
Участь у публічних закупівлях платна. Тарифи для участі в закупівлях затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 «Про затвердження Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків» (із змінами) та залежать від очікуваної вартості вибраної вами закупівлі (Таблиця 3. «Вартість подання тендерної пропозиції»).
Таблиця 3. «Вартість подання тендерної пропозиції»
Очікувана вартість закупівлі | Вартість подання тендерної пропозиції / пропозиції з ПДВ |
до 20 000 грн | 20,40 грн |
20 001–50 000 грн | 142,80 грн |
50 001–200 000 грн | 408 грн |
200 001–1 000 000 грн | 612 грн |
1 000 001–4 000 000 грн | 2 040 грн |
від 4 000 001 грн | 4 080 грн |
Для того щоб взяти участь у будь-якій закупівлі, слід уважно ставитися до наявності коштів на вашому рахунку в особистому кабінеті майданчика та заздалегідь його оплачувати. Найкраще мати на балансі запас коштів та в разі термінової потреби взяти участь у закупівлі, бути готовим вчасно подати тендерну пропозицію / пропозицію, без ускладнень, які можуть виникнути в процесі швидкої сплати за участь. Своєчасна оплата — запорука участі та, ймовірно, перемоги.
Звертаємо вашу увагу, що деякі майданчики при активній участі в закупівлях надають таку безкоштовну послугу, як овердрафт, тобто кредит на потрібну суму для участі в публічних закупівлях, сплатити який можна у зручний для вас спосіб по факту виставлення акта наданих послуг.
Prozorro: який майданчик вибрати? Переваги майданчиків та додаткові супутні послуги
Prozorro: який майданчик вибрати? Усі майданчики функціонують у межах технічних можливостей, які надаються системою Prozorro. Через це змінити поля в аукціоні, додати дані, змінити назву тощо неможливо.
Конкурують майданчики інтерфейсом, зручністю користування, простотою пошуку, аналітичним модулем та додатковими супутніми послугами. Звернемо увагу на основні критерії, за якими слід вибирати майданчик:
1.Інтерфейс — це зовнішній вигляд майданчика, перевагами якого є доступність та комфорт у користуванні. Зовнішній вигляд сайту відіграє провідну роль у справлянні враження на користувача. Оцінюючи інтерфейс, необхідно впевнитися у зручності меню, перевірити, наскільки просто користуватися головними функціями сайту, як швидко та легко можна знайти необхідну інформацію, переконатися у логічності викладення інформації. Зразок інтерфейсу наведемо на Рис. 3.
2. Зручні пошукові системи — дуже важлива функція для користувачів. Розглянемо найважливіші з них:
- аналітика конкурентів. Наприклад, для того щоб підвищити свої шанси на перемогу в закупівлях, слід проаналізувати ваших конкурентів: кількість та види закупівель, у яких вибраний постачальник брав участь, його позицію стосовно інших постачальників вашої галузі та іншу корисну інформацію. Розуміючи поведінку ваших конкурентів, вам легше визначитись із тим, на чому краще зосередити свої зусилля, та розробити власну стратегію перемоги (Рис. 4);
- аналітика закупівель за вибраним предметом закупівлі. Такий пошуковий інструмент надає змогу якнайшвидше знайти закупівлі, які вже відбулися / були відмінені, для того щоб ознайомитися з учасниками, які брали участь у таких закупівлях, та проаналізувати їх цінову політику тощо. Дуже зручно отримати список усіх закупівель за вашим видом діяльності або по конкретному замовнику за вибраний період, минулий або майбутній. Нижче наведемо пошуковий модуль одного з майданчиків (Рис. 5);
- аналітика скарг до АМКУ та вимог до замовника — дуже цікавий пошуковий модуль. Оскільки швидкий пошук цікавої скарги за допомогою зручних фільтрів надає можливість аналізувати скарги конкурентів, прогнозувати рішення АМКУ та заздалегідь розуміти, чи варто витрачати кошти на подання власної скарги. Розглянемо, як один із майданчиків пропонує шукати скарги (Рис. 6).
Отже, майданчики пропонують різноманітні звіти, за допомогою яких можна дослідити велику кількість інформації, наприклад власні перемоги, оплати за участь у закупівлях, втрачену вигоду тощо. Безперечно, зручним інструментом у пошукових системах є функція «Вивантажити в Excel» для подальшої обробки даних.
3. Контроль за актуальними закупівлями. Для учасників велике значення має підписка на актуальні закупівлі, надходження оперативної інформації щодо внесення змін до вибраної закупівлі. Дуже зручно, коли майданчик забезпечує швидке нагадування на електронну пошту або месенджер.
4. Постійна онлайн-підтримка та професійна робота консультантів майданчиків є важливим критерієм для вибору найзручнішого майданчика. Сучасне програмне забезпечення разом з максимально детальними консультаціями персонального менеджера — невід’ємні складові ефективної співпраці.
Додатковими послугами, які пропонують майданчики, є хмарне сховище документів, юридичний супровід, допомога при оформленні забезпечення тендерних пропозицій / пропозицій та виконання договору про закупівлю тощо. Майданчики постійно вдосконалюють свою діяльність, покращують функціонал, розширюють коло послуг.
Рекомендації. Щоб вибрати майданчик, який підходить саме вам, пропонуємо спробувати скористатися декількома майданчиками, оцінити їх зовнішній вигляд та визначити для себе, який майданчик підходить саме вам та є найпростішим у використанні, на якому саме вам зручно працювати, проаналізувати інструменти пошуку, оцінити додаткові супутні послуги. Консультація зі спеціалістами майданчика також посприяє вибору, адже «живе» спілкування швидше допоможе отримати більш вичерпну інформацію щодо питань, які вас цікавлять.
Висновки
Взяти участь у закупівлі можна лише з використанням авторизованих електронних майданчиків, яких станом на лютий 2024 року на ринку публічних закупівель дванадцять. Порядок реєстрації на всіх майданчиках переважно ідентичний та зовсім нескладний. Участь у публічних закупівлях платна. Своєчасне поповнення балансу — перший крок до перемоги. Щоб вибрати майданчик, який підходить саме вам, необхідно проаналізувати переваги, оцінити зовнішній вигляд та визначити, який для вас є найкращим, найпростішим та на якому саме вам зручно працювати. Успіхів та перемог!