Здійснення закупівель за рахунок зекономлених коштів

Наталія Чабан
8100
6 Серпня 2020
СПЕЦВИПУСК
Здійснення закупівель за рахунок зекономлених коштів
8100
6 Серпня 2020

Оскільки метою Закону «Про публічні закупівлі» є не тільки створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель та запобігання проявам корупції у цій сфері, але й забезпечення  економного та ефективного використання коштів,  то наслідком проведення замовником успішної та вдалої процедури  закупівлі є фактично зекономлені кошти, які потребують подальшого перерозподілу та використання відповідно до норм чинного законодавства.

Відповідно до статті 4 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовник здійснює планування закупівель на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг з подальшим їх включенням до річного плану закупівель.

Проте, планування закупівлі за рахунок фактично зекономлених коштів за результатами проведеної процедури відноситься до закупівель, які замовник об’єктивно не міг передбачити на початку року або на момент здійснення первинної закупівлі. Отже, виникає питання: Який порядок придбання  товарів, робіт і послуг та проведення закупівлі за рахунок зекономлених коштів? Чи є актуальним  роз’яснення Мінекономіки від 14.09.2016 року № 3302-06/29640-06 «Щодо планування закупівель» та чи відповідає за своїм змістом вимогам чинної редакції Закону?

Відповідь на це питання отримуємо із листа-відповіді Мінекономіки № 1251/2020.

Так, на  запит Військової частини А1028 щодо здійснення закупівель, які замовник не міг передбачити Мінекономіки повідомляє наступне. У разі перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель, та необхідності здійснення нової закупівлі, така закупівля можлива після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель, керуючись вартісними межами, оскільки такий предмет закупівлі у вищевказаному випадку вважатиметься новим предметом договору.

З огляду на зазначене вище робимо висновок:

  1. роз’яснення Мінекономіки від 14.09.2016 року № 3302-06/29640-06 є чинним та актуальним в частині порядку придбання  товарів, робіт і послуг та проведення закупівлі у разі перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур;
  2. здійснення закупівлі у разі перерозподілу коштів, зекономлених за результатами проведення процедур вважатиметься новим предметом договору;
  3. здійсненню нової закупівлі передує затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель, періодичність і характер яких законодавством не визначені та не обмежені;
  4. планування нової закупівлі здійснюємо керуючись вартісними межами, встановленими статтею 2 Закону; 5) проведення нової закупівлі за рахунок зекономлених коштів після їх перерозподілу та планування можливе як  з метою закупівлі того самого предмета закупівлі, так і будь-якого іншого за умови наявної його потреби.

Детально про вимоги особливості планування закупівель  читайте у статтях: «Планування однієї закупівлі за декількома КЕКВ» та «Планування в річному плані закупівель до 50 тис. грн і вище: відображати чи ні?» порталі RADNUK.COM.UA

Спрощена закупівля та до 50 тис. грн

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг на так звані допорогові суми, тобто вартість яких є нижчою 200 тис. грн для товарів і послуг та нижче 1 млн. грн для робіт (звичайні замовники), або вартість яких є нижчою 1 млн. грн для товарів і послуг та нижче 1,5 млн. грн для робіт, якщо йдеться про спецзамовників