- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Дуже важливі закупівлі COVID-19, закуповуємо за дуже заплутаним та незрозумілим порядком

Довгоочікуваний Порядок для закупівель COVID-19 який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 р. № 225 надав замовникам взагалі неочікуваний порядок таких закупівель.

На що необхідно звернути увагу замовникам:

По-перше закупівля усіх товарів, робіт і послуг від 1 коп., необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), згідно із затвердженим Постановою та Переліком від 20 березня 2020 р. № 225 замовник в електронній системі закупівель оприлюднює звіт про укладені договори, договір про закупівлю та всі додатки до нього, звіт про виконання договору відповідно до статті 10 Закону України “Про публічні закупівлі”. Раніше по звичайним закупівлям можна було укладати прямі договори до порогів Закону!

По-друге проводить такі закупівлі Уповноважена замовником особа (замовнику необхідно призначити таку особу для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19)).

По-третє відповідальність відповідно до Кодексу про адміністративні порушення передбачена тільки за неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, а саме за звіт про укладені договори, договір про закупівлю та всі додатки до нього, звіт про виконання договору, що здійснюються відповідно до положень Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)”.

По-четверте. Алгоритм закупівлі згідно Постанови від 20 березня 2020 р. № 225 «Деякі питання закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України» за підрахунками та приблизним алгоритмом над яким працюють наші експерти та колеги нараховує 11 пунктів, які потрібно виконати замовнику щоб провести закупівлю COVID-19.

Для чого ускладнювати і так складно!

Підтримуємо профільний департамент Мінекономіки, який розробив порядок закупівель.

А також пропонуємо:

  1. Надати можливість такі закупівлі за затвердженим переліком COVID-19 проводити тендерному комітету. Ви повинні розуміти, що багатьом замовникам буде складно призначити окрему Уповноважену замовником особу для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19)).
  2. Визначити від яких порогів необхідно проводити закупівлі по (COVID-19). Оскільки дуже складно буде навіть робити звіти про укладений договір на закупівлю наприклад 5000 грн. коли усе потрібно терміново.
  3. Чітко прописати чи потрібно в зв’язку з публікацією звітів про укладений договір по закупівлям публікувати повідомлення про внесення змін, якщо до договорів будуть укладатися додаткові угоди?

Для спрощення роботи замовникам підготували приклад наказу про призначення окремої Уповноваженої замовником особу для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19)).

З повагою редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель». Будьте здорові та бережіть своїх рідних та близьких!