- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Наказ про ліквідацію тендерного комітету

Прикінцевими й перехідними положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що до 01.01.2022 замовник може утворювати тендерний комітет (комітети) для організації та проведення процедур закупівель. Тож якщо замовник прийме рішення, що за організацію та проведення процедур закупівель необхідно призначити уповноважених осіб, то таке рішення варто відобразити в наказі. Що не забути прописати в наказі та безпосередньо приклад такого рішення замовника розглянемо далі.

Тендерний комітет планується ліквідувати 01.01.2022, що не забути прописати в наказі?

Розберемо варіант, коли тендерний комітет планується ліквідувати 01.01.2022, а уповноважені особи вже призначені відповідальними за організацію та проведення конкретних закупівель на підприємстві. У цьому випадку тендерному комітету до моменту складення повноважень доцільно сформувати список закупівель, які будуть ним розпочаті відповідно до річного плану, але не завершені до кінця 2021 року.

Після цього проаналізувати такий документ і затвердити (наприклад, наказом замовника у разі, якщо внутрішніх домовленостей досягти неможливо) розподіл обов’язків щодо завершення розпочатих тендерним комітетом закупівель між уже призначеними уповноваженими особами.

Враховуючи вищезазначене, сформуємо мініалгоритм дій замовника при переході від тендерного комітету (далі — ТК) до уповноважених осіб (далі — УО), коли УО вже призначені на підприємстві за конкретними закупівлями:

  1. вирішити, скільки УО вам потрібно для завершення закупівель, розпочатих ТК. Для цього, наприклад, можна проаналізувати річний план закупівель підприємства / організації / установи та відповідну інформацію в електронній системі закупівель. Інший варіант, про який згадували вище: підготувати рішення замовника (наприклад, розпорядження) щодо зобов’язання ТК надати у певний строк інформацію щодо розпочатих (та тих, що ще будуть розпочаті до 31.12.2021) закупівель, які неможливо завершити до 31.12.2021. З урахуванням зібраної інформації замовнику слід планувати, скільки та яких УО необхідно залучити з огляду на закупівельні знання, уміння та навички таких УО;
  2. після визначення кількості УО треба підготувати рішення (наприклад, наказ) про ліквідацію тендерного комітету, в якому передбачити, зокрема, такі умови:

Наведемо приклад наказу про ліквідацію ТК. Підкреслюємо: цей наказ виключно про ліквідацію ТК, в якому міститься обов’язкова інформація щодо завершення розпочатих ТК процедур закупівель. Якщо у вас до видання цього наказу не було призначено УО, вам додатково потрібно призначити УО іншим наказом замовника.

Додатково відповімо на питання, задане на порталі RADNUK.COM.UA: що робити, якщо тендерний комітет планується ліквідувати 01.01.2022, а жодні уповноважені особи за конкретні процедури закупівель ще не призначені на підприємстві?

У цьому випадку замовник може розглянути такі варіанти:

  1. насамперед призначити УО, що будуть відповідати за конкретні процедури закупівель, та затвердити відповідне положення, що регулюватиме діяльність УО. Можете скористатись наказом про затвердження уповноваженої особи та Положення, розміщеним на порталі RADNUK.COM.UA. Після цього окремо затвердити наказ про ліквідацію ТК, у якому обов’язково визначити УО, що відповідатиме за завершення розпочатих та незавершених ТК процедур закупівель;
  2. замовник може прийняти рішення про формування та затвердження одного наказу про ліквідацію ТК та призначення УО. Не рекомендуємо застосовувати цей варіант, оскільки є ризик, що всі нюанси не будуть передбачені.

Ще більше порад та рекомендацій ви знайдете в електронній книзі «Уповноважена особа». Користуйтесь і ви впораєтесь з будь-якими закупівельними викликами!