- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Чи може депутат сільської, селищної ради займатися публічними закупівлями

Питання від читача

«Чи може депутат сільської, селищної ради бути членом тендерного комітету, головою тендерного комітету або уповноваженою особою?»

Відповідь експерта

У частині 7 ст. 11 Закону про публічні закупівлі встановлено обмеження: «Не можуть визначатися або призначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради».

Також, відповідно до прикінцевих положень Закону про публічні закупівлі, встановлено, що не можуть входити до складу тендерного комітету та/або визначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради.

Виходячи з цього та інших положень Закону про публічні закупівлі, жодна норма не обмежує депутата сільської, селищної ради бути членом тендерного комітету або головою тендерного комітету або уповноваженою особою.

Але  в разі прийняття замовником публічних закупівель рішення щодо призначення уповноваженої особи в порядку суміщення професій (посад), тобто виконання працівником на тому самому підприємстві, в установі, організації разом зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою), у цьому випадку  — обов’язки  уповноваженої особи, без звільнення від основної роботи, йому слід враховувати встановлені антикорупційним Законом обмеження, аби в подальшому уникнути адміністративної відповідальності за корупційні правопорушення. 

Отже, особам, зазначеним у п. 1 ч.1 ст. 3 Закону про корупцію, забороняється займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України. 

Суть вказаного обмеження полягає в тому, що особа, уповноважена на виконання функцій держави, отримуючи заробітну плату з бюджетних коштів, не може займатися будь-яким іншим видом діяльності, у т. ч. виконанням обов’язків уповноваженої особи, спрямованим на отримання доходу й не пов’язаним із виконанням такою особою своїх службових обов’язків (крім зазначених у законі винятків), що є однією з гарантій її неупередженості. Детально про такі обмеження читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статті «Призначення уповноваженої особи: враховуємо обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції».

Під час аналізу окремих положень чинної редакції ЗУ «Про публічні закупівлі» виникає багато запитань? Реєструйся на онлайн-навчання в Академії Радник та отримуй там тільки корисні та практичні відповіді.