На сайті Уповноваженого органу оприлюднено цікавий запит щодо неможливості оприлюднення змін до тендерної документації у зв’язку з технічними проблемами електронного майданчика.
Питання до Мінекономіки
«Добрий день! 06.12.2024 уповноваженою особою було опубліковано оголошення про відкриті торги з особливостями на електричну енергію за кодом ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія), ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-06-012830-a.
10.12.2024 одним з учасників (потенційних учасників) було подано скаргу до АМКУ щодо певних дискримінаційних умов тендерної документації. З огляду на доводи, викладені в скарзі, уповноваженою особою було прийнято рішення щодо внесення змін до тендерної документації відкритих торгів. Проте починаючи з 11.12.2024 завантажити на авторизованому електронному майданчику https://www.dzo.com.ua/ зміни до тендерної пропозиції НЕ Є МОЖЛИВИМ.
При оприлюдненні інформації постійно видає помилку, що зміни збережено, не вдалося надіслати зміни до ЦБД. Звернення до технічного відділу майданчика, що скеровувались нами на електронну адресу support@dzo.com.ua та a@dzo.com.ua, залишилися без реагування, а проблема — без вирішення.
Просимо надати роз’яснення, яким чином діяти замовнику в разі, якщо через технічні проблеми в роботі авторизованого електронного майданчика не вдається дотриматися норм Закону України „Про публічні закупівлі“ в частині своєчасного оприлюднення інформації про закупівлю, зокрема прийняття рішення про внесення змін до тендерної документації.
Також просимо надати роз’яснення, яким чином діяти замовнику в разі, якщо через технічні проблеми в роботі авторизованого електронного майданчика не вдається дотриматися норми Закону України „Про публічні закупівлі“ щодо виконання рішення Антимонопольного комітету за наслідками розгляду скарги у відкритих торгах з особливостями».
Відповідь Мінекономіки
У відповіді на запит № 587/2024 Мінекономіки відповіло таке.
«Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі“, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Вимоги до функціонування електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків визначаються Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків (далі — Порядок), який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166.
Відповідно до пункту 2 Порядку адміністратор електронної системи закупівель (далі — адміністратор) — юридична особа, визначена Уповноваженим органом відповідальною за забезпечення функціонування та наповнення вебпорталу Уповноваженого органу. Наказом Мінекономіки від 07.04.2020 № 648 вебпорталом Уповноваженого органу з питань закупівель визначено інформаційно-телекомунікаційну систему „PROZORRO“ за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua, а відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення вебпорталу є державне підприємство „ПРОЗОРРО“ (далі — ДП „ПРОЗОРРО“).
Згідно з пунктом 2 Порядку технічний збій — збій у роботі авторизованого електронного майданчика, що призводить до недоступності онлайн-сервісів, відповідно до рівнів акредитації, визначених у пунктах 37–41 цього Порядку, для користувачів авторизованого електронного майданчика.
При цьому, виходячи з пунктів 14 і 17 Порядку, технічні збої та випадки порушень, що передбачені пунктами 22 і 51 цього Порядку, фіксуються і реєструються адміністратором.
Тому з питань технічної реалізації вимог законодавства в електронній системі закупівель, у тому числі збоїв у роботі авторизованого електронного майданчика, що призводять до недоступності онлайн-сервісів, слід звернутися до адміністратора».
Коментар
Відповідно до частини 6 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на вебпорталі чи в електронній системі закупівель, замовник / ЦЗО / учасник / постачальник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, а орган оскарження та органи державного фінансового контролю — від адміністратора.
У разі, якщо замовник не має змоги розмістити інформацію через авторизований електронний майданчик, який відключений від електронної системи закупівель, він повинен розмістити необхідну інформацію через інший авторизований електронний майданчик, а в разі відсутності такої можливості — через вебпортал.
Таким чином, щодо виникнення непередбачуваних технічних питань користувачам системи необхідно звертатись до інформаційно-телекомунікаційної системи «Prozorro» як адміністратора системи. Такі затримки в роботі як для учасників, так і для замовників мають визначальний вплив на процедуру закупівлі в цілому. Отже, користувачам системи необхідно завчасно звертатись до адміністратора системи в разі суттєвої затримки функціонування електронного майданчика (приклад звернення до ДП «Прозорро» та авторизованого майданчика).
Уповноважена особа на власний розсуд вирішує, яким саме майданчиком вона буде користуватися під час здійснення закупівель. Для максимальної ефективності в роботі радимо зареєструватися на декількох майданчиках, оцінити переваги й вибрати для себе найзручніший із них основним, а інші майданчики мати про запас і використовувати додатково в разі виникнення необхідності, наприклад потрібно терміново оголосити тендер, але основний майданчик проводить технічні роботи.
Ще більше консультацій від Уповноваженого органу структуровано в електронній книзі «Консультації Мінекономіки з публічних закупівель».
