- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Бути чи не бути штрафу за невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню

Голосіївський районний суд міста Києва, справа № 752/15988/20, провадження № 3/752/7400/20 
Постанова від 02.11.2020 року

Обставини справи

З протоколу про адміністративне правопорушення № 31/47/2020пр від 05.08.2020 вбачається, що ОСОБА_1 здійснив порушення законодавства про закупівлю, а саме, будучи членом тендерного комітету, не відхилив тендерні пропозиції, які підлягали відхиленню відповідно до закону, що відображено у висновку про результати моніторингу закупівлі, який оприлюднено в електронній системі закупівель 02.07.2020. У ході здійснення моніторингу процедури закупівлі у замовника встановлено, що ОСОБА_1 не відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «П» та ФОП ОСОБА_2 за лотами 1 та 2 як такі, що не відповідали умовам тендерної документації в частині ненадання листів згоди працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, цим порушив вимоги пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 3 статті 16414 КУпАП.

У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав. При цьому пояснив, що службовою особою Державної аудиторської служби України складено протокол без дотримання всіх вимог статті 256 КУпАП, оскільки він не є суб’єктом вчиненого адміністративного правопорушення і згідно з законом не може нести відповідальність.

Позиція суду

Суддя, вислухавши пояснення ОСОБА_1, дослідивши матеріали справи та надані письмові пояснення ОСОБА_1, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин, вважає необхідним притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (прим. ред.: попередня редакція Закону) замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

Згідно з частиною 2 статті 38 Закону України «Про публічні закупівлі» (прим. ред.: попередня редакція Закону) за порушення вимог, установлених цим Законом в частині прийнятих рішень, вибору і застосування процедур закупівлі, відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально.

Положеннями частини 3 статті 16414 КУпАП передбачена відповідальність, зокрема за невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до Закону.

Тобто в силу приписів та положень Закону України «Про публічні закупівлі» та Положення, а також відведеної функції ОСОБА_1 як головному експерту із закупівель замовник, всупереч вимогам пунктів 1, 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (прим. ред.: попередня редакція Закону), не відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «П» (лоти 1, 2, 3), ФОП ОСОБА_3, КСП «З» (лот 3) як таких, що не відповідали кваліфікаційним критеріям та умовам тендерної документації, та допустив до аукціону, у зв’язку з цим зазначене порушення зафіксовано службовою особою Державної аудиторської служби України у висновку про результати моніторингу закупівлі, який оприлюднено 02.07.2020 в електронній системі закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».

Враховуючи те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, з метою дотримання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, суддя приходить до висновку, що необхідною та достатньою мірою відповідальності, яка в повній мірі забезпечить запобігання вчинення нових правопорушень та повністю відповідатиме меті його застосування, слід застосувати адміністративне стягнення у вигляді штрафу, у межах санкції, передбаченого статтею 16414 КУпАП.

Визнати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 16414 КУпАП, та застосувати адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1 500 (однієї тисячі п’ятисот) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 25 500,00 (двадцять п’ять тисяч п’ятсот) грн.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, судовий збір в розмірі 420 (чотириста двадцять) грн 40 коп. на користь держави.

Відповідно до статті 308 КУпАП України в разі несплати штрафу у строк постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, а також витрати на облік вчиненого правопорушення.

Далеко не відходячи від тематики цієї статті радимо прочитати на порталі RADNUK.COM.UA статтю «Типові порушення відхилення тендерної пропозиції учасника. Зразок протоколу про відхилення».