Отримали лист від громадської організації про порушення закупівельного законодавства? Без паніки!

Тетяна Руденко
472
24 Серпня 2021
Отримали лист від громадської організації про порушення закупівельного законодавства? Без паніки!
472
24 Серпня 2021

Трапляється, що громадські організації, помітивши, на їхню думку, певне порушення законодавства про закупівлі, надсилають гнівні листи до замовника та Державної аудиторської служби України (далі — ДАСУ) зі скаргами на замовника. У цій статті з практики регіонального координатора закупівель дізнаємося, чи потрібно відповідати на такі листи та чи є відповідальність за їх ігнорування.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про закупівлі) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції в цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Згідно з частиною 1 статті 5 Закону закупівлі мають відбуватися за такими принципами:

  • добросовісна конкуренція серед учасників;
  • максимальна економія, ефективність та пропорційність;
  • відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
  • недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
  • об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
  • запобігання корупційним діям і зловживанням.

Здійснення державного регулювання та контролю у сфері закупівель визначено у статті 7 Закону. І, зокрема, частиною 5 вказаної статті передбачається можливість громадського контролю за публічними закупівлями.

Громадський контроль у закупівлях

Відповідно...

Розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів

Публікації, корисні замовникам, що є розпорядниками чи одержувачами державних коштів