- Радник у сфері публічних закупівель - https://radnuk.com.ua -

Додаткові роботи як підстава для укладення «прямого» договору

Питання читача.

Відповідь експерта.

Замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом. При цьому Закон встановлює, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати електронну систему закупівель, у тому числі електронні каталоги для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Водночас згідно з пунктом 5 частини 7 статті 3 Закону придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини 1 цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендеру / спрощеної закупівлі.

Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру / спрощеної закупівлі.

Крім того, предмет закупівлі згідно з Законом — це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Отже, замовник має застосовувати частину 7 статті 3 Закону, за умови, що вартість товарів, робіт або послуг, наприклад, додаткових робіт, дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини 1 статті 3 Закону.

Висновок: у разі необхідності здійснення закупівлі додаткових робіт, які завчасно передбачити замовник не міг з незалежних від нього причин (наприклад, виявлення такої потреби вже під час безпосереднього будівництва), придбання здійснюватиметься з урахуванням насамперед вартісних меж для предмета закупівлі робіт, які визначені Законом, оскільки з погляду планування закупівель такий предмет (додаткові роботи) виступатиме новим предметом закупівлі та новим предметом окремого договору між сторонами.

Тому навіть за умови, що виникла необхідність закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, замовник здійснюватиме закупівлю цих робіт саме як нового предмета договору, який неможливо було передбачити завчасно, без застосування спрощених закупівель, оскільки вартість закупівлі цих робіт є меншою за вартість, встановлену Законом. Водночас замовникові слідобов’язково оприлюднити в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Також читайте на порталі RADNUK.COM.UA такі корисні статті: